Powered By Blogger

söndag 23 mars 2014

Hem till stan. #Blogg100

023.
En toppenlördag med bästa vännen L; med middag bestående av kalvkotletter, champinjonsås, hasselbackare, rostade rödbetor och brytbönor; vilka snabbt förbereddes vid ankomst till hembyn, så att vi skulle hinna med så mycket prat som möjligt. 11 timmar blev det...
Frukostprat tillsammans hann vi med, innan pansarkryssaren återbördade L till sitt hem. (Tack för ditt fina sällskap!)




Så blev det då dags att packa och städa upp efter oss, innan vi åkte till barnbarnen och hälsade på.
Som jag hade längtat! "Boffa" var också nyfiken på sitt nyaste bonusbarnbarn. ( Boffa betyder givetvis bonusmorfar)
Lilla J somnade gott i mormors famn efter fikat och plirade då och då lite skelande upp på mig med sina djupblå ögon. Lille W var på gott humör och busade, så man blev alldeles varm i hjärtat.
Underbart att få vara en del av deras liv! Längtar efter att få vara barnvakt, på riktigt.

Sonen P fick besök och kramar och vi fick ännu mer kaffe. Även syster Å fick kramar, innan kosan styrdes mot Uddevalla där vi synade en ny butik och skaffade förnödenheter.

Klockan blev mycket innan vi var hemma i Dalen, så det blev snabbmat i form av pasta med tonfisksås. Färdigt på ca 15 minuter-en kvart.

I morgon ska jag på renovering... Inte så allvarligt som det låter, jag ska bara skala av vinterpälsen på Malins Skönhetssalong. Klockan 10 fick jag tid, så nästa inlägg kan bli senare än vanligt en helt simpel vardag...

Hoppas du haft en lika härlig helg som jag! På återseende och sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar