Powered By Blogger

lördag 8 mars 2014

Genomsvettig och nöjd. #Blogg100

008.
Det var hög tid att röja och ställa upp saker på vinden. Julgrejerna, till exempel.
Lillasyster Å kommer på besök i morgon och nu kan hon ta sig in i gästrummet, åtminstone.
Jag köpte nya pärmar igår och ska ta itu med att sortera in gamla papper och sånt som är bra att ha koll på; men tycker du som jag, tycker du som jag, så gör jag det en annan dag!

Dagen startade sent, jag vaknade halv 8, men somnade om. Känslomässigt slut efter gårdagens återblickar och tankar på vännen C.
Jag tänker att tiden går så fruktansvärt fort och att man borde ta itu med sina drömmar innan det är försent.
Vilket inte är så enkelt för de flesta av oss...

Idag blir det enklast möjliga mat. Grillade tunna revben och bakad potatis. Jag ska blanda ihop nån röra till detta, alldeles strax. Cf, chili, paprika och svartpeppar. Enkelt och gott!

Jag gissar att det är många som ska se på Mello ikväll, det gör jag troligen inte. Är så trött på den tillställningen, sen alla dessa deltävlingar infördes. Kvaliteten blir sämre, år för år... Jo, det har hänt att jag hört en och annan snabbgenomgång.
Förr hade den en viss klass, men det kanske bara jag som är gammal och nostalgisk? Jag minns när man satt med föräldrarna och hade olika favoriter ibland, men man kunde på nåt sätt ändå enas om vilken låt som var mest värdig att representera Sverige i den stora finalen. Man fick inte höra ett annat lands bidrag i förväg och det kändes trots allt mer rättvist så.

Ha en fin lördag, vad du än gör och vem du än håller tummarna för! 
Var lyhörd och ödmjuk inför omgivningen och som alltid, var rädd om dig och dina medmänniskor.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar