Powered By Blogger

onsdag 5 mars 2014

Spenatsoppa #Blogg100

005.
Varit "på rymmen" som nån sa. Dagen tillbringades i Trollhättan med andra likasinnade. Vi fick tips om hur vi ska optimera chanserna att hamna i rekryteringsrobotarnas nät, genom att skriva rätt i CV och personligt brev. Det duger inte att använda synonymer till annonsernas krav och önskemål, nämligen... Då halkar man igenom maskorna.
Så jag vet vad jag ska göra i morgon! Har planerat för slökok, vilken (o)tur.

Jag tog en omväg på några mil för att se det nya underverket, barnbarnsflickan. Himmel vilket vackert barn!
Snäll mot sina föräldrar är hon också. Sover mycket och länge. Barnbarnspojken är måttligt förtjust, men han vänjer sig snart, tror jag.

Det blir som sagt spenatsoppa till mycket sen middag idag. Mannen träffar sina kompisar i bandet och ventilerar det som hände en av medlemmarna för en dryg vecka sen. Vissa positiva tecken för hans tillfrisknande finns och vi håller tummarna för honom och hans familj.

Nu ska jag skala ägg.

Ha en fin kväll! Och du vet...ta vara på dig och andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar