Powered By Blogger

onsdag 19 mars 2014

Trist väder i Blöteborg #Blogg100

019.
Efter nattligt samtal med mannen om diverse tråkigheter som påverkat oss, var jag trött i morse. Vädret var inte direkt inbjudande, så jag ville helst dra täcket över huvudet och strunta i seminariet idag. Jag stod emot den impulsen och tog bussen till Nordstan.

TRR erbjuder oss som "är mellan två jobb" diverse matnyttiga gruppaktiviteter och dagens ämne var LinkedIn. Hur man nätverkar effektivt och smart. Jag erkänner, jag har inte riktigt förstått hur man gör det.
Nu vet jag lite mer...

20 minuter till nästa buss, typiskt! Jag tog till apostlahästarna och påbörjade en promenad mellan Radiomotet och hemmet för att hålla värmen i blåsten på tillbakavägen. Hann till 421, dvs två hållplatser, eller 10 minuter om man så vill, innan regnet började falla igen. Fast i den här stan faller det aldrig lodrätt, snarare vågrätt eller nerifrån.

Jag ska snart ge mig ut igen, men tar bilen för att handla lite nödvändigheter. Rotsakerna är nästan slut och det behövs fyllas på med lite annat.
Toapapper till exempel. Det är nästan nere på "det röda" om man ska dra parallellen med bensinmätaren. Jag avskyr att närma mig såna kritiska gränser. Det gäller i princip bara dessa saker, dock.
Fyra toarullar kvar, jag ser rött och börjar nästan hyperventilera. När bensinmätaren visar under halv tank, likaså. Och då kör jag ändå en diesel! ;)
Är hushållspappret slut? Gör inget, det finns disktrasor, handdukar och toapapper, i värsta fall.
Grädden slut? Ta crème fraiche! Mjölken? Det finns vatten! Osten? Ta korv!
Men vad tar man om toapappret är slut? Va?

Som sagt, jag ska fylla på förråden och lite senare ska det bli skaldjurssoppa.
Räkor, bläckfisk, lite torsk, pangasius och diverse grönsaker, samt grädde och vitt vin. Det är ju ändå "lille-lördag".

Ta hand om dig och ha en fortsatt fin onsdag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar