Powered By Blogger

måndag 24 mars 2014

Klippt och skuren. #Blogg100

024.
Dumma, dumma internetuppkoppling! Tänkte påbörja bloggen innan Malin skulle ta hand om mig, men det gick ju inte alls.

Bästa ögonfransfärgningen på länge, inget svid eller rinnande ögon här inte. Brynen är gallrade och färgade och ny frisyr blev det dessutom idag. Vilken bra start på denna veckan!

Om man bortser från mailet med "tack för visat intresse, blabla" angående senaste ansökningen, som kom i morse... Med en så snabb tillsättning av tjänsten, anar jag att den utannonserats som ett "måste" och internrekrytering redan gjorts. Suck.

Jag försöker att koncentrera mig på det positiva och söker vidare. Flera goda vänner menar att jag kanske bör byta bransch. Att jag har rätt egenskaper för flera andra verksamheter. Det kan jag ju hålla med om, men jag måste kunna stå för det jag säljer. Jag kan mycket väl stå i en butik och sälja vad som helst, bara jag själv tycker att det är vettiga och bra varor.
Några säger att jag ska laga mat professionellt. Det vore kanske kul? Där kommer dock självkritikern in och säger: äsch, du är inte nån kock, samtidigt som Jante viskar "-Är du verkligen duktig?" i örat på mig...

Det är svårt att tänka "utanför boxen". Jag är en vanemänniska och även om jag har kastat om från industriarbete till universitetsstudier och från att vara anställd, till den som faktiskt anställde andra, så förblir jag gärna liksom skomakaren, vid sin läst. Kommer det spännande erbjudanden så fegar jag inte, utan tar chansen, det kanske jag ska förtydliga. Frågan är bara var jag ska ställa mig nu, så att de kommer?

Som jag skrev igår blev det sen hemkomst; både mat och matlista för denna vecka gjordes i en hast. Den är i grova drag klar och behöver bara tänkas över lite till. En liten inventering av förråden så är saken biff.

Fast idag blir det stekt fläsk med löksås. Det har jag haft lust på, nästan ända sen sist!
En annan sak som jag verkligen vill ha är en fin koketorsk, men det verkar svårt att hitta. Ytterligare en maträtt som jag vill göra snart är kroppkakor.
Åh, det finns så mycket god mat! Jag tar mig en smörgås till, så länge...

Ha en fin dag och var rädd om dig!




4 kommentarer:

  1. Stekt fläsk med löksås är gott. Husmanskost överhuvudtaget är gott, tycker jag. Idag har jag ätit en fiskrätt med kokt hackat ägg, massor av dill och purjolök. Både gott och vårlikt vackert.

    Allt gott!

    SvaraRadera
  2. Låter väldigt gott Anna-Karin!

    SvaraRadera
  3. Jag hejar på för en kockutbildning för dig.
    Kockar är det stooor brist på, såvitt jag vet!
    Kramen :-)

    SvaraRadera
  4. Hmm, Mannerströms audition nästa då? :)

    SvaraRadera