Powered By Blogger

lördag 14 februari 2015

Årsdag att minnas. #bloggswe

Jag vaknar av att jag inte kan andas. Är alltså lika förkyld idag och kan inte jobba eller gå på kalaset, som jag sett fram emot så mycket. Det grämer mig oerhört, dels för att det är så många härliga vänner där, dels för att jag får fira bemärkelsedag för mig själv. Mannen och jag har en liten årsdag också, nämligen.

Här kan du läsa vad jag tycker om dagar som skapats för att handeln ska profitera på våra känslor. Jag lagade en god middag denna dag förra året och grunnade på hur jag skulle kunna visa min uppskattning och kärlek till mannen. Det blev ett frieri och vi var rörande överens om att hålla det hemligt, tills vi bestämt när, var och hur bröllopet skulle stånda.

Vi lyckades ju ganska väl med det, som du kan läsa om här om du inte varit med så länge, eller missat det av annan anledning. Så istället för förlovningsdag har vi denna årsdag. Förutom ett trögt första kvartal har det hänt mycket roligt under det senaste året. Altanbygget, kalaset och jobb för min del. Tråkigheterna väljer jag att inte tänka på.

Man blir säkert bara sjukare av sånt och jag ska vara frisk på måndag, så jag tänker goda och positiva tankar. Tittar på Björn J:son Lindhs minneskonsert och Pluras kök ikväll, kanske. En rolig film eller tre är ett alternativ. Jag har fullständig kontroll över TV:n i alla fall, äter rester från igår och umgås med katterna, det kunde vara mycket värre, så jag ska inte klaga.

I morgon ska vi ha fisk. Har inte tänkt ut hur torskryggen ska tillagas än, ska titta på lite recept för inspiration. Vilket mycket väl kan sluta med att jag glömmer allt vad TV heter. Kokböcker är ju så läckra! Tänkte skaffa några till när bokrean startar. Någon mer avancerad kanske? Och någon som en eller annan "Mästerkock" gett ut. Roligt med nya spelare på planen ibland.

Gör det bästa av din dag och kväll, själv eller i sällskap med dem som är viktiga för dig!
Andra göre sig icke besvär...

2 kommentarer: