Powered By Blogger

onsdag 25 februari 2015

Lön för mödan. #bloggswe

Fastnade i "Breaking Bad" igår kväll, så klockan blev över midnatt innan jag kom i säng. Då kunde jag inte låta bli att glutta på bankkontot, för någon lönespecifikation har jag inte fått än. Nu känns det sådär fint igen! Jag ska äntligen köpa nya underkläder och arbetsskor, bland annat. Fast inte idag...
Kanske i morgon eller en annan ledig dag, jag undviker ju helst affärer runt lönedagar.

Medan vi gläds över min lön, så har mannens klåpare till löneansvarig lyckats dra bort halva hans lön två gånger/dag under tretton dagar, det vill säga när han var halvt sjukskriven. Vilken tur att F-kassan sköter sitt, åtminstone.

Idag får sonen sin diskmaskin installerad. Det var på tiden, för jag fick uppfattningen att de skulle höra av sig i början av förra veckan och så dröjde det till torsdag. Onsdagar är en dag som de inte har jättemycket att göra på P:s jobb, därför valde vi den dagen. Han tycker inte om att behöva vara frånvarande och lämna sina arbetskamrater i sticket. Bra inställning!

Fick ett mail om en sökbar tjänst och jag står verkligen i valet och kvalet om jag ska söka den. Fördelen är att jag känner de flesta som jobbar där. Nackdelarna är några stycken. Det är till exempel en kedja jag inte har mycket till övers för och jag är tveksam till att ge mig in där igen. Jag avvaktar tills på måndag, då ska jag få besked om den andra tjänsten jag sökt.

Den tredje tjänsten pratas det inte om överhuvudtaget. Eller snarare, det pratas inte om att jag sökt den och har inte blivit kallad på intervju och jag vet inte hur jag ska tolka det...

Vi pratar om något enklare istället, som dagens lunch. Omstuvning i matlistan fick det bli, eftersom jag jobbar kväll och mannen ju ska repa. Detta ska jag börja tillaga alldeles strax!



Så ska fläskkotletter se ut, eller hur? Kokt potatis, sås och broccoli ska vi ha till. Mums!

Ha en fin dag och kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar