Powered By Blogger

måndag 9 februari 2015

Förkylt... #bloggswe

Igår eftermiddag när mannen åkt iväg till replokalen fick jag plötsligt ont i halsen. Du vet sådär snabbt, från en sväljning till en annan. Ytterst onödigt och irriterande! Jag som "aldrig" är sjuk och alltså är ovan, blir kinkig och grinig som ett barn. Kanske lite överdrivet, men jag känner mig "klen" och det ska jag inte göra, enligt min egen lysande logik.

Vaknade tidigt i morse och kände mig rätt kass. Tog en Strepsil och la mig igen. Snuvan kom också under natten, men är av den "bättre" sorten. Jag kan andas normalt. Har heller ingen feber, så jag ska jobba idag. Flera kollegor har varit sjuka, så det är ju inte konstigt att jag får samma sak. För att inte tala om kunderna. Halsfluss, vattkoppor, lunginflammation...

Ökar dosen astmamedicin och hoppas på det bästa. För övrigt är det vackert väder och humöret blir genast bättre. Katterna vill gå ut igen och det är bra. När altanen är full av snö nöjer de sig med att sniffa i dörröppningen, istället för att gå rundan och bevaka sitt revir. Snart blir det ett himla liv härute när marskatterna får vårkänslor, eller vad man kallar det.

Idag äter vi Korrrv Stroganoff innan jag åker till jobbet. Snabblagat och gott. Gör en stor sats för att ha till matlådor. Har man bara 30 minuter rast, måste det gå fort att värma och äta maten. Ofta känns det lättare att tugga i sig en macka, fast man egentligen behöver något varmt i magen.
Ikväll laddar vi slökokarn med ärter och fläsk till middagen i morgon.

Nu ska jag kolla om det finns några roliga recept i Hemmets och lösa Knäckjobbet, innan vi börjar med maten. Kanske snabeldraken får komma fram ur städskåpet också, dammråttorna är kvar...

Ha en fin dag och njut av solen!


3 kommentarer:

  1. Krya på dig! Inget kul att vara sjuk när det känns som vår ute.
    Kram Kim :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Kim! Inte direkt bättre idag, men jag hoppas det går över snabbt!
      Kram!

      Radera
  2. Det har varit mycket ett tag för er, då kommer lite störningar som ett brev på posten! Jaga iväg förkylningen! Sömnen blir bättre när allt lugnat ner sig lite. Det är irriterande att inte få sömn, men låt knoppen jobba.

    SvaraRadera