Powered By Blogger

söndag 22 februari 2015

City Gross ftw! #bloggswe

Nu är vi hemma igen, efter utflykt norröver och en kväll med bästa Lotta.
Jag snodde ihop en gryta med fläskkött, lök, vitlök, morötter, lite chili och olika svampar som vi köpte på vägen upp. Om jag får säga det själv, så blev den riktigt god! Broccoli, inlagd gurka och ris serverades till och alla blev mätta. Sen åt vi choklad och pratade om allt som hänt på sistone.

Hade tänkt hälsa på sonen, men han var bjuden på brunch hos sin moster och tyckte det räckte med socialt umgänge för idag. Dottern skulle leta tapeter till lillans rum, så vi får vänta och längta till barnbarnets födelsedag. Vilken himla tur att jag är ledig just den dagen! "Boffa" har fått order om att ta ledigt, så vi kan åka upp tillsammans och gratulera henne.

I Bovall sken solen in genom de fruktansvärt smutsiga fönstren och jag får lite dåligt samvete. Tänker köpa den där fönstertvättaren när lönen kommer och bli av med problemet, både här och där.
Döm om vår förvåning när vi närmade oss hemmet och det låg som ett "molnlock" över just Mölndal?! Inte ens i Uddevalla var det mulnigt idag.

Vi stannade till på Torp idag med och införskaffade en fin "ribbestek", vilken står i ugnen och tillreds på danskt vis. Även om det inte är mannens förtjusning med rödkål, så kommer jag att öppna den burk som stått på lut i skafferiet ett tag. Potatis och himmelskt god sås, som det förstås blir av stekskyn, samt broccoli kommer att serveras till denna syndigt goda stek med knaprig svåle... Slurp!

Matlistan för kommande dagar är klar och jag ser redan fram emot varenda middag. Några tillagar jag, några får mannen ta hand om. Veckan som kommer är lite tuff för min del. Ledig torsdag, annars jobbar jag varenda dag till och med nästa måndag. Det är så det är och vi får väl se hur länge det varar. Skickade in formell ansökan till tjänsten jag har vikariat på för närvarande.

Ett antal sökande har varit på intervju redan och alla ska ju ha lika behandling, så då får jag väl bli inkallad igen? Just nu går tiden väldigt sakta och vem vet vem som drar längsta strået, men jag tycker lite att det borde vara min tur nu.

Maten är strax klar och jag önskar dig en skön kväll!




2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, jag vet inte riktigt vad jag vill nu. Det känns som om det blir ett avgörande på måndag. Kram!

      Radera