Powered By Blogger

fredag 6 februari 2015

Problemlösare. #bloggswe

Jag har haft sovmorgon. Eller, jag gick upp halv elva efter att ha misslyckats lösa dagens ultrasvåra sudoku. Har dock ett försök till på mig. Sparar ett ex till helgen, eller eventuellt på måndag. Nu när mannen har sagt upp sig kanske vi borde säga upp en av prenumerationerna på GP. Han sitter hemma och jobbar, det går ju lika bra som att sitta isolerad och ensam på jobbet borta på "ön".

Märkligt tyst på den fronten, förresten. Inget sedvanligt internmail har gått ut till alla medarbetarna ännu. "Personalchefen" skulle informera mannens "Teamleader" på ett gemensamt möte. Sedan hade "Teamleadern" säljmöte med alla på orderbordet, inklusive mannen. Hela mötet avklarades utan att ett ord nämndes om hans uppsägning...

Jag tror att det är precis rätt tid att sluta nu, av många anledningar. Den tidigare urdåliga kommunikationen har under den nya ledningen blivit ännu sämre. Ingen vet något om någonting. Säljchefen är sjukskriven, ingen tror det beror på sjukdom. En resa ska företas med kunder som varit duktiga och samlat poäng. Märkliga val av reseledare, minst sagt.

Det blir intressant att höra hur den resan blev. Att åka på kryssning med bilnördar är, i mitt sätt att se det, ganska korkat. De hade nog uppskattat besök på Daytona, veteranbilsmuséer och återförsäljare/bilfabriker mer. Jag hade definitivt gjort det om jag varit i branschen. Men ledningen vet alltid bäst vad kunderna vill ha och hur de tänker, eller?

Idag ska jag få ost- och skinksallad innan jag åker till jobbet. Tar med mig en macka eller två, till den så kallade lunchrasten. Ägg- och kaviarmacka hade jag med mig igår. Det gör jag inte om! Jättekladdigt och svårt att äta utan att spilla. Får ta med en tub kaviar och lägga i kylen och göra färdigt på plats, i så fall. För det är ju himla gott och mättande.

Jobbar 14-22 idag. Det var väldigt mycket att göra igår, undrar hur denna kvällen blir? Jag hade en kund som var bekymrad över sin lille son som vägrade bajsa. Han hade ringt 1177 och fått rådet att tvinga ungen. Ytterst oproffsigt av den personen. Om barn inte vill bajsa beror det oftast på att de är hårda i magen och det gjort ont. Inte konstigt att de inte vill göra om det då...

Dessutom var denna pappan jätteorolig för att någon kunde ha skadat sonen "med tanke på allt man hört och läst på sistone". Han behövde nog allra mest någon som lyssnade, förstod och tröstade, samt kunde hitta lämpliga produkter, för att lösa problemet. Han var så tacksam att han tackade mig med ett varmt och hjärtligt handslag när han gick. Känns gott att kunna hjälpa till med alla bitarna...

Nu är det frunch!

Ha en fin fredag och ta hand om dig och dina kära!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar