Powered By Blogger

tisdag 17 februari 2015

Galenskap? #bloggswe

Ledig dag och mannen serverade inte kaffe förrän efter klockan nio. Han tyckte nog det var dags att vakna och det hade han helt rätt i. Jag måste ha varit väldigt trött, för vanligtvis vaknar jag senast åtta. Det var en strid ström av kunder igår och vi hade fullt upp ända till stängning. Dagen gick med andra ord väldigt fort och det har ju sina fördelar.

Min mycket goda vän K kom förbisusande, vilket var trevligt såklart och sen hade jag en riktig kändiskund också. Utan att ha sett en enda av Galenskaparna & After Shaves revyer live tyvärr, så är det bara Peter Rangmar och Jan Rippe jag aldrig sett "irl". Galenskaparna uppträdde i Sotenässkolan för hundra år sedan, innan de blev världsberömda i hela Sverige.

En av medlemmarna i After Shave har jag serverat mat under Kalles Kaviar-cup. Det var förstås inte han som spelade fotboll då och det tog en stund innan jag förstod varför jag kände igen honom.
När man jobbat på olika apotek längs västkusten är det förstås ett antal kändisar, vilka antingen semestrar eller uppträder på olika evenemang, som dyker upp: Oldsberg, Wollter, Karlsson...

Jag har ganska bra minne för ansikten, sämre för namn. Ibland är det dock svårt att placera folk för att omgivningen eller klädseln är "fel". När man står i kön i Ica-butiken och till en början inte känner igen sina arbetskamrater från Abba, för att hårnät och den vita klädseln fattas, till exempel. Då känner åtminstone jag mig lite dum...

Annars är jag föga imponerad av kändisar och hänger inte med i skvallerpressen. Jag tittar på omslagen till vissa tidningar när det är kö till kassan och de två "värsta" skvallerblaskorna har nästan alltid diametralt motsatta "sanningar" om samma person. Det är intressant, tycker jag. Troligen är ingen av dem rätt heller, men det är väl inte så noga i jakten på pengar.

Idag är det brödbak på gång och senare ska jag trilla köttbullar. Det var så länge sen jag gjorde en köttbullegryta och det är jag sugen på. Eftersom jag är en i många stycken bekväm person så serverar jag helt enkelt köttbullarna i såsen och sparar disk. Gott blir det och glöm inte bort mitt specialtrick, nämligen kaffe istället för mjölk eller annan vätska!

I morgon blir det antagligen inget inlägg, bara så du är förberedd. Jobbar 10-17, brummar hem och äter snabbmiddag (pasta med tonfisksås) och efter det skjutsar mannen mig till hotellet för min "date" med Erik kl. 20.00. Håll gärna tummarna för mig. Jag känner att detta kan vara min grej och jag ska göra mitt yttersta för att övertyga Erik om att vi bör träffas i framtiden också.

Ha en härlig tisdag och var rädd om dig!


2 kommentarer:

  1. Ok, jag håller tummar imorgon, men se'n vill jag veta vad som är på gång! ;-)

    SvaraRadera