Powered By Blogger

onsdag 4 februari 2015

Avkopplad. #bloggswe

Jag var så löjligt trött igår kväll, efter en lång dag och hur mycket att göra som helst att göra på jobbet, att jag bara orkade sitta uppe en liten stund och avhandla det viktigaste som hänt under dagen med mannen. Kortslutning av hjärnan skedde ungefär i höjd med Liseberg på hemvägen. Autopilot inkopplades. När klockan ringde i morse var motståndet att stå upp mycket stor.

Strul med elen och datorerna idag var inte kul alls. Tur att kundströmmen var ovanligt klen. Massor med varor att ta hand om gjorde att dagen ändå försvann som en blixt. Hemma halv sex och energinivån var lika låg som igår, men spaghetti och köttfärssås gör alltid gott för både kropp och själ. Även om en viss grad av matkoma riskerar att rasera effekten.

Därför gäller det att skynda sig upp i duschstrålarna och vidare ner i pyjamasen. Jag ska försöka tänka ut något att äta till frukost/lunch i morgon innan jobbet. Månne jag skulle ladda slökokarn för en ärtsoppa innan jag lägger ner för idag?

Kvällspass både torsdag och fredag, men helgen är ledig och det är tur för då ska vi på spännande ölbryggning. Jo, vi har gjort det förr, fast med nytt recept och ny maskin blir det ändå något annorlunda. I goda vänners lag väger, mäter och håller vi tempen på malten och har det gott i största allmänhet. Låter inte det alldeles lysande?

På söndag ska jag göra precis ingentingen, förutom att laga mat. Tror jag. Jag kanske låter mannen ta hand om den detaljen. Jag behöver dock ha fisk nån gång denna veckan. Det är min specialitet, säger mannen och vill helst inte befatta sig med det. Vi får se... Det enda som finns hemma är strömming. Förvisso väldigt gott, men jag tycker det är vardagsmat.

Darrocka eller elritsa är väl för exotiskt, vi får nöja oss med "vanlig" fisk tills vi drar in mer laxar...
Kan man äta muräna, förresten? En jädrigt ful fisk som finns i Medelhavet dit vi ska åka så fort vi kan. Senast när jag fyller jämt, har jag tänkt ut. Vi får se om vi ror iland det projektet också. Får satsa på marulk hemmavid i annat fall.

Tror uppriktigt talat att jag hoppar över duschen och tar den i morgon istället, att blogga tar tid och det finns så många saker att prata med mannen om att jag sladdar ur tänkta spår och ger mig ut på djupt vatten, utan att koppla hur det går till egentligen.

Sov gott och glöm inte att hålla kontakten med dina nära och kära!

PS. Käraste L, jag ringer i morgon...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar