Powered By Blogger

måndag 16 februari 2015

Flyktiga drömmar. #bloggswe

Så var det då måndag igen och jag vaknar så sakteliga av dofterna från slökoket och kaffemaskinens brummande. Tung i huvudet släpar jag mig ut till badrummet och påbörjar rensning övre luftvägarna. Nu känns det bättre och jag kan andas relativt fritt. Nässpray är bra grejer!
Väldigt skönt att ha sovmorgon idag, måste jag säga.

Vaknade några gånger inatt och var genomsvettig. Har inte haft någon feber, så jag antar att jag drömt något otäckt. Inte för att jag minns det, vilket på sätt och vis kanske är barmhärtigt, men lite nyfiken blir jag ju. Det känns som om jag hade haft nytta av att minnas mina drömmar och känner mig snuvad på konfekten.

Det är mycket som händer i vårt liv nu och lite ledsagning hade underlättat. Härom natten drömde jag om min franskalärare på gymnasiet, vilket i sig kanske tyder på att jag behöver en lärare. Inte i franska då, men på nåt annat område. Eller betyder det att jag kommer att få undervisning av något slag, i framtiden? På jobbet lär jag mig nytt varje dag i och för sig.

Jag antar att jag får svaret förr eller senare. Kanske redan på onsdag. Då har jag en "date" på Scandic Europa som jag ser fram emot, väldigt mycket. Mer än så kan jag inte avslöja i dagsläget. Eller rättare sagt, jag vill inte. En cliffhanger blir det alltså idag och det är bara att hänga med i mina inlägg om du vill veta mer om mina äventyr...

Nu ska jag duscha och klä mig. Till (frukost) lunch blir det rejäl husmanskost. Det är inte mycket som slår rotmos och fläsklägg. Gäller att inte få matkoma bara, eftersom jag ska vara på jobbet klockan 14. Kan vara dagens utmaning!

Ha en härlig dag, fast det är måndag.



Var rädd om dig och "hold on to your dreams"!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar