Powered By Blogger

söndag 8 februari 2015

Gör rätt. #bloggswe

Vi hade en jättetrevlig kväll med ölprovning och tillverkning av en Brown Porter, samt massa prat och mat. Det enda som inte gick som det skulle var bilen, vid hemfärden. Goda vännen N hade erbjudit oss skjuts både dit och hem, men batteriet hade laddat ur, så jag fick släpa ut den gode värden i kylan för assistans med den saken. Efter en stund gick bilen igång och alla kom hem till sitt.

Veckans schema är rätt trevligt. Måndag och tisdag 14-22, onsdag och torsdag ledig, för då får vi "hemliga" gäster. Fredag har jag inga tider för, men det blir antagligen en tidig dag, eftersom jag fått alldeles för många kvällar jämfört med mina kollegor. Chefen lovade att rätta till det. Jobbar helg såklart, men tidiga pass. Tur det, för på lördagen är det ytterligare en 50-åring som ska firas.

Jag tänker inte göra så mycket mer än att hänga upp en tvätt och laga middag idag. Visserligen behöver det dammsugas, men det vete sjutton om jag ska bry mig om det. Kanske glömmer jag bort det när solen inte längre lyser in och avslöjar dammråttorna. Det är så mycket mysigare att sitta med korsorden och låta hjärnan slippa alla ljud och tankar som stör. Min meditation, med andra ord...

Dammsuga kan man göra mellan mannens telefonsamtal i morgon, tänker jag. Idag behöver jag ladda batterierna. Är sliten efter att ha jobbat så mycket de senaste veckorna. Jag ska skaffa andra skodon, för mina är för tunna för underlaget och antalet timmar. Med tanke på plattfötterna jag redan har, är det onödigt att gå sig till ankfötter. (Är det lön snart?)

Dagens frunch bestod av stekt Härryda falukorv och äggröra. Glömde visst bort att köpa bacon igår.
Tjocka revben fanns på inköpslistan och det ska vi äta sedan, när mannen kommer hem efter repet. Potatis, kokta morötter och blomkål. Vi ska förstås ha en god sås av stekskyn och lite gelé till, så känns det sådär fint som en söndagsmiddag ska vara.

Till "efterrätt" hoppas jag att vi hittar en god film. En sådan som man mår bra av. Vi behöver det, båda två. Det har varit mycket som susat runt i skallarna på olika sätt och det har tagit ut sin rätt. Sover mycket, men inte särskilt gott kan man väl säga. Fast jag tror det snart rättar till sig snart.
Nu ska jag ägna mig åt A-korsordet och nollställa tankeverket.

Ha en fin söndag och ta hand om dig på rätt sätt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar