Powered By Blogger

måndag 11 april 2016

Grädde på moset.

Det märks att det är vår i luften. Jag är bustrött och hängig, men tacksam för att näsan inte gått i strejk än. Tyvärr är det inte över på länge än och björken är ju värst av allt. Jag är självklart preparerad och förberedd för alla eventualiteter. Det tog mig ett antal år att komma ihåg att jag är allergisk och blir inte lika förvånad längre. Jag sa väl att man blir trög i huvudet av pollen?

I morse vaknade jag alldeles för tidigt igen, men det var inte Mayzans fel. Det var blåsans och nöden har ju som bekant ingen lag, det var bara att knata iväg och sen var det lögn att somna om. Det var en ovanligt lugn dag på jobbet, men den började å andra sidan tidigt. Tur att den slutade tidigt också. Åkte hem och placerade mig på kökssoffan och bläddrade i korsordstidningarna i lugn och ro.

Maten var den snabblagade sorten idag. Vitvinssåsen fick ju puttra till sig en stund förstås med resten av sparrisarna vi fyndade härom dagen. Färsk pasta kokar klart på ett kick och jag hann precis rulla laxrosor och rädda ruccolan från kylskåpsdöden. Den är så känslig...


Mannen repar med Magnus Lindberg-bandet, så det blev en ovanligt tidig middag hos Elissons. Diskade upp efteråt och nu sitter jag här på rumpan igen och skriver, när jag borde öva på basen. Men jag känner mig själv, jag är okoncentrerad och då är det ingen idé. På onsdag får jag en ny chans för då har jag haft två lediga dagar och tankat barnbarn-energi.

Lille Wille fyller nämligen fyra år och det måste vi ju fira. Jag ska slå in paketen sen, om jag orkar. Har hela dagen i morgon på mig också. Det är ju nästan inte klokt så mycket ledighet jag har! Först tre dagar, jobbar en, sedan två lediga till. Jag förväntas delta på ett möte på torsdag, annars börjar den "olediga" perioden på fredag, ledig måndag, jobbar tisdag-torsdag och så börjar det om igen.

Jag har ju också turen att ha en man som bestämmer sina arbetstider själv och kan jobba varsomhelst. Därför kan Boffa följa med hem till våra barnbarn vilken dag som helst och det tycker jag är alldeles lysande. De busar så bra tillsammans och det är härligt! Själv är jag mer den bokläsande mormorstypen, vilket påminner mig om att vi måste skaffa barnböcker till "sommarstugan".

Nu fick jag en svår barnbarnslängtan, skönt att jag slipper vänta länge tills jag får klämma och pussa på dem!



Det är dags att avsluta detta inlägg med att önska dig en god kväll och natt, samt en underbar tisdag!

 






2 kommentarer:

  1. Kram vännen och ha en fin tisdag. Jag tror det är tisdag i morgon :-)
    Jag har plitat ihop ett CV idag, det första någonsin.
    Sov gott säger jag med en kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kram på dig och bra jobbat med CV:t!

      Radera