Powered By Blogger

torsdag 21 april 2016

Flashback.

Jag har inte skrivit ett ord sen i måndags då jag var ledig sist. Det blir ingen ork eller tid över, varför jag är ännu mer nöjd med beslutet att inte delta i blogg100. Om jag hade börjat, hade jag blivit så arg på mig själv om jag hade varit tvungen att avbryta. Om jag hade avbrutit, för jag är för envis för mitt eget bästa. Det händer inte ofta, men ibland är jag klok i förhand, istället för efterhand. Jodå.

Nu är jag ledig i tre hela dagar och jag ser fram emot att umgås med min son, framför allt i morgon. Tyvärr ska han ju delta i en kurs under helgen, så det blir med mat och skjuts jag får överösa ungen med all den moderskärlek jag har. Alla andra kärleksbetygelser är väl fortfarande pinsamma och jobbiga, fast han snart fyller 30+. Makalöst! Ålder är bara en siffra, sägs det...

När jag åkte till jobbet i morse hamnade jag i en så kallad "situation" i  fjärde rondellen. En mycket gammal farbror i en inte alls lika gammal bil hade lite otur med hur man bör placera sig för vänstersväng. Han började byta fil när jag kom i vänsterfilen, men stoppade stoppade mitt i, tack och lov, och blinkade. Som tur var hade trafikanterna bakom honom inte heller bråttom, så det gick bra.

Jag lovar, han såg ut att vara 120 år gammal. Troligen är han bara 90-95. Men den som sålde honom bilen vid pass 80-85 års ålder, borde inte han eller hon ha avrått från att köra bil överhuvudtaget, då han redan då måste ha sett ut att vara 100+? Nu är jag säkert väldigt fördomsfull och elak enligt vissa, men personer som inte klarar en liten rondell ska nog inte framföra något som helst fordon.

Min bäste vän skulle ha fyllt 50 år idag och det har gått lite drygt fem år sedan han lämnade det här livet. Jag är övertygad om att han firar där han är och vi som är kvar tänker lite (läs mycket) på honom och saknar hans skratt och sjuka humor. För egen del har jag haft ovanligt många minnesbilder som blixtrat förbi och jag har, trots saknaden, lett mycket idag. Tack Claes!

Ja, det må vara sent att äta middag klockan nio, men jag är hungrig som en varg när jag kommer hem. trots lunch och mellanmål på jobbet. Lax fanns färdiglagad i frysen, så det var bara att koka potatis och slänga på en näve spenat eller två på tallrikarna och njuta.



Jag är så trött att ögonen går i kors nu, så jag önskar dig en god natt och en underbar fredag, det kommer jag att ha, med två av mina favoritpojkar. Jag hade gärna haft en eller två till här, plus min favoritflicka, men man kan inte få allt man önskar.




4 kommentarer:

  1. Tar tid och ork med nytt jobb. Inte alls konstigt att du är trött.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är mycket att ta in, så jag hoppas att det lugnar ner sig snart :)

      Radera
  2. Ålder ÄR bara en siffra ... fast kanske inte när det gäller bilkörning ;-)
    Ha en fin fredag och var rädd om dig och dina pojkar. Kram!

    SvaraRadera