Powered By Blogger

torsdag 18 september 2014

Carpe Diem! #bloggswe

Jag blev hungrig redan under tidningsläsningen, så nu har jag ätit frukost, bytt en lampa och diskat fläktfilter. Funderar på vad jag ska göra med kycklingdelarna som tinat under natten. Kyckling är ungefär som potatis och köttfärs; väldigt gott, mer eller mindre snabblagat och man kan variera hur mycket som helst. Det är det som gör det så svårt att bestämma sig...

Det lutar åt något asiatiskt. Jag har en massa roliga ingredienser till det hemma. Vitlök, ingefära, morot, lök, ostronsås, fisksås, chilisås, kokosmjölk och lite annat smått och gott. Eller så blir det currysås och ris, helt enkelt...

Idag blir det en dag med olika småpyssel. Byta lakan, dammsuga och klippa gräs, när solen torkat upp därute. Jag ska bara skriva klart här och det blev en aning försenat på grund av att jag kände mig tvungen att prata med en, för mig, mycket viktig och kär person. Det var länge sen vi sågs eller pratade IRL, men förhoppningsvis blir det lite oftare i fortsättningen.

Att saker och ting inte riktigt är så som man tror, blir mer och mer uppenbart. Jag blir så ledsen när jag tänker på hur stolthet och arrogans kan förstöra relationer, så till den milda grad att de upphör vara relationer, annat än på papperet. Ännu ledsnare blir jag när brist på intresse och omtanke orsakar samma sak.

Var rädd om dig och dina nära och kära. Hör av dig, bry dig, ställ upp. Plötsligt kan det vara för sent och då ångrar man sig. Man tror att det finns tid och utrymme för att ta tag i det sedan, men tyvärr är det inte alltid så. Vi vet oftast inte hur lång eller kort vår egen utmätta tid är, ännu mindre någon annans. Dröj inte, var inte osams med din partner när ni går till sängs; ring vännen, fast det är alldeles för länge sen sist, hälsa på mor- och farföräldrarna, ta tag i det som är viktigt i livet...

Hursomhelst, det är en vacker dag och jag har saker att göra. Lika bra jag tar itu med det innan jag tappar styrfarten. Pms-kärringen är mer sorgsen än något annat idag, vilket har logiska förklaringar. Det finns med andra ord hopp om att det är över för denna gången. Må det dröja till nästa gång!

Carpe Diem!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar