Powered By Blogger

söndag 28 september 2014

Korkat. #bloggswe

Jaha, då var man hemma igen och katterna sladdade ut genom dörren, som väntat.
Det var skönt att byta miljö och bara vara, även om det var en besvikelse att missa veteranbilarna på vägen dit, för att arbetet som pågår i Tingstadstunneln gjorde att en resa som brukar ta 1½ timme tog tre. Drygt. Jag höll på att få kramp i kopplingsbenet, eftersom vi totalt hade missat informationen om arbetet i tunneln och åkte i min bil.

Det blev för sent för svampjakt också, även om vi kanske hade mått bra av att röra på oss efter den där långsittningen i bilen. Min bil är lite mindre och skogsvänligare än pansarkryssar'n. Inte för att vi kör i skogen, men lite närmare kommer man med min bil i alla fall och det är praktiskt ibland. Måste ju motvilligt erkänna att automatlåda är fantastiskt bekvämt och hade varit bäst i bilkön, åtminstone.

TV-boxen är inte utbytt, varför vi fick prata med varann hela kvällen. Det gick alldeles utmärkt den här gången också. Vi är rätt bra på det, mannen och jag. Det kan gå flera dagar utan att vi ser på TV alls. Inte många program som fångar intresset tillräckligt och att ha TV på för att den "ska" stå och skvala är som sagt inte önskvärt för nån av oss.

Vi åt entrecôte och potatisgratäng och hade med ostar från Mölndals berömda Ostbutik, vilka fick bli nattamat innan vi somnade gott.



Jag letade febrilt en stund efter en bok jag haft stor nytta av, men fann den inte. Rimligtvis borde den finnas här redan, eftersom den är väldigt användbar, men trots att jag letat överallt har jag inte funnit den. Däremot tog jag med den "Rutiga Kokboken" och min receptpärm hem. Oj, vad många saker jag hittade där, som jag av en eller annan anledning ännu inte provat!

I morgon, eller möjligen tisdag ska jag koka oxsvanssoppa. Vi hittade oxsvansar på City Gross och varken mannen eller jag vet med oss att vi någonsin ätit det, så detta blir spännande.
Ska kolla receptet igen bara, så att det inte fattas något viktigt. Givetvis kommer slökokar'n få göra jobbet, det borgar för gott resultat alla gånger.

Sonen bjöd på kaffe och vi hade med wienerbröd och krämbullar till fikat, innan vi åkte hem. Tyvärr var barnbarnen sjuka, så vi kunde inte hälsa på dem, dottern och mågen. Det får bli nästa gång och förhoppningsvis snart! De växer ju som ogräs och det hinner hända mycket på kort tid, det vill man inte missa...

Måndagen nalkas alldeles för snabbt, men det är bara att bita ihop och ta tag i den och hela den kommande veckan. Samtal ska ringas, jobb sökas, ingen rast och ingen ro.

Ha en skön söndagskväll och sov gott när det blir dags!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar