Powered By Blogger

onsdag 10 september 2014

Middagsgäster och -planer. #bloggswe

Nu är jag hemma igen och jag är mycket nöjd med det och utflykten också. Tillbringade en eftermiddag med dotter och barnbarn, vilket var hur mysigt som helst!
Sedan gick mötet mycket bra och vi slipper fler uppföljningar i just det ämnet i alla fall.
Hos syster blev det en hel del prat och planering för en kusinträff igen.

Min andra syster hämtade jag upp när hon sovit färdigt efter nattens jobb och så åkte vi gemensamt till City Gross och handlade. Hon hade lovat att bjuda på lunch som tack för skjutsen och det blev så gott! Dessutom fick jag prata med systersonen och förhoppningsvis löste vi ett problem eller två.
Fortsätter i morgon att räta ut frågetecknen till utropstecken...

Maten i morgon ska bli en grissida, tillagad i slökokar'n. Jag har inte en aning om hur det kommer att bli, eller hur jag ska krydda det, men man lär så länge man lever och jag experimenterar gärna, som du vet. Blir det inte bra, finns det alltid något annat att ta till. Som korrrv. Det ska vi ha idag, för vi är inte jättehungriga. Lite trött är jag, däremot.

Det blir tidig läggdags idag, för i morgon ska jag tvätta, baka och städa, samt skicka in en ny jobbansökan och ringa till olika handläggare, som sagt. Eller det gjorde jag inte, men jag menade det.
Trött är jag och lite okoncentrerad, så jag behöver nog lite mat trots allt och sånt som piggar upp. Som att planera middagar, till exempel.

På lördag har vi en middagsgäst och det är alltid roligt att planera för en sådan middag. I grova drag är det klart. Bara finputsning såsom kryddning och tillbehör kvar. Vädret ser lovande ut och det gläder mig. Då kan vi sitta ute i paviljongen och mysa. Vi har turen att ha en annan middagsgäst nästa lördag, så fler matplaner är på gång.

Kanske får man lite tips i kvällens avsnitt av Leifs restaurang? För övrigt bläddrade jag i Pluras kokbok idag. Den var mycket trevlig och får införskaffas snart, tror jag!

Ha en trevlig kväll och var rädd om dig och omgivningen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar