Powered By Blogger

fredag 26 september 2014

Öm som ögat. #bloggswe

Idag blev det hastigt och lustigt en ovanlig dag. Jag var den som matade katterna, hämtade GP och kaffe, samt satt på bussen redan 8.40. Hoppade på tåget vid Mölndals bro och slog mig ner hos min kära vän och namne, för att vara med som stöd på ett jobbigt möte. Jag hoppas innerligt att det blir ett lyckligt slut på hela den obehagliga situationen, väldigt snart!

Jag har alltså varit uppe och i farten hela dagen och knappt märkt av mina nya glasögon. Trappor var inget problem, trottoarkanterna var där de skulle och jag har inte yrat runt alls. Så när jag kom hem, bara för att vända i dörren och åka till affären, bestämde jag mig för att ha dem på i bilen. Jag tog med de gamla, för säkerhets skull, men det behövdes inte alls.

Den enda snurrigheten som skedde, var att jag glömt Visa-kortet i den andra väskan, när jag skulle betala, fast det kan jag inte skylla på brillorna. Så det jag skrev innan är en sanning med modifikation. Jag fick ställa undan varorna, ta mig igenom ett antal rondeller, hämta kortet och snurra tillbaka. Inte en enda gång osäker eller illamående, alltså var det bara att sova på saken och vila ögonen.

Visserligen känns ögonen stora som golfbollar och är ömma, men det kan jag stå ut med! Fast att läsa tidningen eller lösa korsord i sängen är ett problem. Det blir lite fel vinkel, liksom. Därför får jag nog sluta med den vanan... Skulle inte tro det, va?! Jag har ju "gläsögonen" kvar och de får duga ett tag till, för varför störta upp på morgonen när man inte måste? Jajamän, född på sjusovardagen!

Det är fredag och ja, det blir fisk till middag igen! Uer-gratäng, med musslor och räkor tänker jag mig. Eller en gryta. Tänk att det ska vara så svårt att bestämma sig.
Mannen kom hem med gudomliga ostar från Ostbutiken alldeles nyss. Vilken myskväll detta blir då!
Och jag har uppfunnit en ny drink. Bara sådär! Ska jag satsa på bartenderbranschen istället/också?

Ha en trevlig start på helgen och var rädd om dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar