Powered By Blogger

måndag 10 november 2014

Gråmulen. #bloggswe

En grå och regnvåt måndag. Jag känner mig lika grå och trist, faktiskt helt utmattad. Inte för att det finns nån anledning, egentligen. Det är nåt diffust tillstånd av leda och hopplöshet i kombination med vädret, antar jag. Eventuellt sviterna av förkylning och magsjukan också, kanske?

Fackpampen svarade på mitt mail förra veckan att han skulle höra av sig snart. Han och jag har inte samma uppfattning av vad "snart" innebär, så det lär nog dröja några dagar till. Det verkar inte vara några goda nyheter han ska lägga fram i alla fall. Makt- och tandlöst fack. Det var bättre förr!

Inväntar besked från andra håll också, som kan göra stor skillnad. Både för mannen och mig själv. Ibland är livet onödigt spännande och ovissheten tär mer på orken än ett klart och tydligt besked, även om det är av det negativa slaget. Så länge man vet vad man har att rätta sig efter är det okej.
Det är alldeles för lätt att spekulera och/eller bygga upp förväntningar, som kan komma på skam.

För att komma på bättre tankar, eller åtminstone mer positiva sådana, ska jag ta mig i kragen och skölja bort de negativa med duschvattnet, till att börja med. Sen ska jag meditera, det vill säga lösa korsord. Handla mat är en bra idé också. Det är slut på lite allt möjligt i kylen. Vår pigga "Posta" kommer med Willy- och Icareklamen om en liten stund, gissar jag.

Då kan vi bestämma veckans middagar och det tycker jag är kul. Jag ska baka bröd också, men inte idag. Bäst att ha något att "se fram emot" i morgon också...
Strömming kommer det bli under veckan. Köpte busbilligt på CityGross förra veckan. Lite sugen på att göra köttbullegryta också. Det var länge sen och är ju så gott.

Sådär, nu blev jag genast på bättre humör, även om jag inte löst dagens matfråga, än.

Ha en bra dag och var rädd om dig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar