Powered By Blogger

måndag 3 november 2014

Frossa! #bloggswe

Jag vet inte varför vissa av mina bilder inte syns ibland, det är synnerligen irriterande, men jag ska försöka komma på vad som orsaken till det.

Först ska jag bara tillfriskna från en matförgiftning (?) som slog till i lördags. Jag ska genast tala om att det inte berodde på Thörnströms kök! Hade en lite orolig mage innan vi åkte dit, men hungrig som jag var, ville jag ju inte missa den "matfrossan" som jag hade sett fram emot ett par veckor. Jag fick emellertid en helt annan frossa och hela jag blossade under måltiden som var god, men kanske inte värd alla de pengarna.

Vi var hemma halv elva på kvällen och då satte det igång... Nästan 40 graders feber och toabesök hela natten. Igår höll jag mig i karantän för säkerhets skull och missade svägerska med familj innan de skulle åka tillbaka till sitt. Tyvärr, för det är alltid roligt att träffa dem och det blir alldeles för sällan.

Hela gårdagen tillbringades alltså i sängen, men jag gick ner och åt middag som mannen lagat. En god korvgryta och till det fick jag spaghetti. Jättegott! MEN, så ont det gör i magen så fort jag ätit eller druckit nåt. Mycket Resorb har det fått bli också. samt te istället för kaffe.

Nu har jag förflyttat mig ner för att skriva lite och för att det börjar göra ont i ryggen av att ligga/halvsitta hela tiden. Jag kommer att få soppa till middag, för mannen är orolig för min vätskebalans. Hungrig är jag och gott ska det bli. När aptiten försvinner, då är det fara å färde!

Mannen och jag har ätit exakt samma sorts mat hela veckan och han har inte blivit dålig. Det enda jag kan komma på att han inte har fått i sig, är den köttfärssmet som jag gjorde färsbiffarna av i torsdags. I regel har jag en plåtmage och det kanske kan förklara tidsaspekten? Nåja, ont krut förgås inte så lätt, som det heter och jag är på bättringsvägen.

Ha en fin måndag och ta hand om dig!

1 kommentar: