Powered By Blogger

fredag 21 november 2014

Slipping into something comfortable. #bloggswe

Idag var jobbet en barnlek. Det kom en back från Oriola under tiden jag var där. Kompakten tömdes på så mycket det bara gick, vilket inte var så värst, för egenvårdsdelen av lokalen är liten. Chefen var tacksam ändå och uppskattade min insats, sa hon när jag åkte hem.

På hemvägen skrek min mage högt av hunger, trots att jag hade ätit frukost på jobbet. Det fick bli några knäckebröd och vatten, samt omklädning innan jag åkte till affären. Huamej, så mycket folk som handlar på fredag eftermiddag! Handlade i fel ordning, det vill säga att jag köpte lite vin först och bestämde sen vad vi ska ha till middag.

Så brukar jag inte göra, för man får så bra tips av personalen på Bolaget. Jag orkade emellertid inte gå in igen, för då var det ännu fler människor i butiken. Vi har dock en god vän som kan sånt här på sina fem fingrar och har frågat vilket av de viner vi har hemma som passar bäst till tonfisken. Gissar att han jobbar för han har inte svarat än. (Hur klarade man sig förr, utan mobil och dess kamera?)

Inga tv-program ikväll verkar vettiga, så det kommer antagligen bli en SOA-rond. Det är gott så! Vi är trötta båda två och behöver vila våra hjärnor efter denna i besvikelsens och förvirringens tecken. Det är minsann inte lätt att sätta sig in i ett nytt apoteks skenbara logik. Precis när jag tror jag har fattat galoppen är det något annat som gäller.

De flesta missförstånden beror ändå på att hela personalstyrkan är ny på sitt jobb också och har tagit över efter en franchiserörelse, då konceptet kanske inte följde de gängse normerna för ett apotek. Rörigt och ologiskt är bara förnamnen. Jag har fullt förtroende för att det kommer att bli ordning och reda där också, vad det lider. Hoppas jag får möjlighet att komma tillbaka nån gång.

Nu ska jag ikläda mig min fredagsmysklädsel och ta itu med maten, för snart kommer mannen hem.
Klädseln är tights och kaftan, om nån undrar. Maten är den förut nämnda tonfisken, vilken ska serveras med potatisgratäng och sparris. Oj, nu knorrar magen igen...

Ha en fin fredag och ta hand om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar