Powered By Blogger

fredag 7 november 2014

Groupie-time! #bloggswe

Väckarklockan ringde kvart i sju. Blä! Så tidigt har vi inte behövt vakna på flera veckor ju och det kändes. Mannen hade en tid för återbesök hos Dr Habibi idag och fick antagligen den första tiden i agendan. En veckas sjukskrivning till, enligt Socialstyrelsens bestämmelser och en uppmaning om att genast byta jobb var det som hände.

Förutom att jag pratade med en sköterska för egen del, eftersom jag insett att jag faktiskt ingår i en riskgrupp och kanske bör vaccinera mig mot influensan. Jag har alltid ansett att lite influensa dör man inte av och det man inte dör av, stärker en. Fast den förkylning jag åkte på för ett par veckor sen förvärrade astman såpass mycket att jag ändrat uppfattning, för egen del i alla fall.

Årets variant ska ju dessutom vara elakare än föregående års, så jag gör nog bäst i att avvisa alla sådana invasiva intrång på min klena konstitution. Mannen var synnerligen tydlig med den saken och jag får väl låta honom få sista ordet nån gång, men jag får hursomhelst sticket...

Idag ska jag alltså på en ny intervju, sen ska vi hämta Kluran och äta middag tillsammans innan vi drar till S/S Marieholm och låter oss underhållas av Harvest. Flera av våra groupisar kommer att vara där och jag ser särskilt mycket fram emot att träffa vår Ölandstok. Fast han är göteborgare från början. Han har hamnat lite fel i geografin, anser jag och tycker han ska flytta "hem"...

Middagen, ja. Det blir lammgryta och nånting mer. Inventerade glöggförrådet och det var bra status på det, så glögg kommer att krydda grytan. Om det blir hasselbackare eller ris till, får dagsformen och tiden avgöra i eftermiddag. Ärtor och nån annan grönsak ska jag nog kunna skaka fram ur gömmorna. Låter det ok, Kluran?

Ha en fin dag och var rädd om dig!

(Ska leta reflexer, innan vi går ut ikväll, det är ett sätt att ta hand om sig själv och andra)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar