Powered By Blogger

måndag 1 juni 2015

Bildårar. #blogg100 #bloggswe

093.
Nu känns det sådär fint igen. Mannen är hemma och allt är som vanligt. Ett maraton på 110 mil i bil gjorde han igår, efter en vecka med många kundbesök i vårt avlånga land. På det hela taget har det varit riktigt lyckat och gitarrmuséet i Umeå var synnerligen uppskattat som avkoppling (nåja, jag kan väl tänka mig hur uppspelt han var där) och Spring Meet var en extra bonus.

Nästa gång han ska till Umeå vill jag följa med. Att se korten är liksom inte samma sak, det begriper ju varenda en. Texas Trading i Falun verkar vara värt ett besök och Sjövillan i Rättvik också, fast av olika anledningar. Det finns kanske de av er som tror att jag blivit hjärntvättad av mannen och hans nörderi för bilar och gitarrer, men så är inte fallet.

Snygga, fräcka och läckra bilar har jag alltid tyckt om. Det måste finnas ett visst mått av olja i mina ådror, med tanke på att min käre far är bilmekaniker och min "fille-morbror" Guran är gammal rallyförare och bilentusiast. När jag fyllde 40 fick jag en date med honom och hans Corvette. Har jag nämnt att jag som 13-åring efterträdde min far som kartläsare för Guran? Bara en sån sak...

Jag har aldrig varit i närheten av att äga en tuff eller fräck bil, men det betyder ju bara att jag varit mer krass och praktisk hittills, än att jag slutat drömma. Mannens bilar är så nära drömmen jag kommer och det räcker bra. Nu kanske någon tror att det var bilarna som fick mig på fall, men jag är inte ens säker på att jag visste något om dem innan vi blev "vi". Snacka om bonus!

Första gången jag skulle följa med på Wheels & Wings var jag "tvungen" att köpa kläder som matchade bilen och tillställningen. Det görs med fördel på El Bastardo, för övrigt. En mycket trevlig liten affär, vars lika trevliga innehavare brukar vara med på diverse Power Meets och annat. Tro inte att det var mannen som propsade på passande klädsel, det var jag själv trots att jag avskyr provrum.

Med detta sagt, kan jag bara konstatera att jag också är hemma och glad för att vi är "vi" och trots att vi är väldigt olika har många likheter.

Sov gott och ha en strålande tisdag sen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar