Powered By Blogger

måndag 15 juni 2015

Frus(e)t. #bloggswe

Kommer hem och finner mannen i upplösningstillstånd (liiite överdrivet) över datorn som vägrade visa ett nyinstallerat program. (Frustar som en ilsken tjur över sakernas eländiga tillstånd och förbannar rent allmänt.) Allt berodde på virusprogrammets motvilja för att släppa ett annat över tröskeln. Nå, med lite hjälp av den nya bekantingen löste det sig och nu blir det rock'n roll, antar jag.

Själv tycker jag att dagen varit bra, men jag hinner inte det jag föresatt mig. Det beror på att vi har kunder, vilket är bra och roligt i och för sig. Det märks att det är sommarlov och semesterfirare i farten. Barnfamiljerna och pensionärerna är på plats med andra ord. Precis som hemma i Bovall, alltså. Prislapparna får vänta tills i morgon, jag har åtminstone uppdaterat hållbarhetslistan.

Misstänker att mannen haft att göra också, för köttfärsen till middagen var halvfrusen. Inte så att han skulle tina den mellan händerna eller så, men komma ihåg att ta upp den ur frysen i skaplig tid. Fast det går så bra att göra köttfärssås med frusen råvara, det har hänt säkert hundra gånger förr. Medelhög värme på stekpannan och skrapa loss bara. Hacka lök mellan vändningarna.

Morot, tomater, vitlök, selleri, chili och vad man har hemma åker i när all köttfärs är brynt. Nu har den puttrat en stund och det börjar bli dags för pastakokning. Om en stund. Känner att jag behöver varva ner lite innan middagen idag. Har varit trött hela dagen och det är Mayzans fel. Städa heltäckningsmattbeklädd trappa klockan  halv tolv på natten är inte sömnfrämjande.

Hon var tvungen att gå ut efter denna fadäs, kanske skämdes hon lite. Vad jag inte uppmärksammade var att hennes ohängde bror också ville ut. Tja, det var väl lika bra att byta handdukar och förbereda för en tvätt då bland annat. Och lösa korsord och släppa in katten. Det vill säga Mayzan, som förstås vet att vi ska sova och vill ha sin plats i sängen.

Compiz tar sin tid och finns inte att se förrän halv ett. Förhoppningsvis sover jag som en stock inatt. Om inte, ska jag peta på katterna så att de inte heller får sova. Risken är inte särskilt stor, jag är inte så elak som jag låter och ännu tröttare än det verkar. I morgon ska jag visst börja en halvtimme tidigare också och sluta en timme senare. Kanske hinner jag det jag vill då?

Ha en förträfflig kväll, det ska vi ha och må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar