Powered By Blogger

onsdag 17 juni 2015

Baka, baka liten kaka. #bloggswe

Då har jag träffat en RC till. Väldigt kort möte i och för sig, men förhoppningsvis minns han mig när det behövs. Kungsbacka och/eller Onsala söker apotekstekniker och jag söker förstås. Tillbaka i gamla vanor alltså. Vad jag tycker om det? Inte. Men jag bokade in mig själv på jobb på måndag, med en liten hint från vännen och kollegan Marie. Det gäller att hålla sig framme!

Nu gäller det bara att få en bokning på tisdag, så jag slipper mötet på Af, vilket jag inte kan inbilla mig gör varken till eller från. Välkomna med erbjudanden om jobb kommande tisdag, alltså. I slutet av veckan är jag inte lika öppen för förslag, så det gäller att passa på. Tanken är att ta med Kluran på utflykt och släppa henne på grönbete, eller krabbmete kanske passar bättre...

Pussa barnbarnen och hälsa på L, förhoppningsvis. Jämrans vad svårt det är att få tid till allt man vill! Syster Å vill jag ju också hinna krama och gamle svärfar hade varit kul att träffa igen. Det kommer nog inte gå, andra måste ha tid med, om vi inte stannar två nätter, förstås. Det kommer fler lediga dagar. Så det är bara att åka tillbaka och ta det undan för undan och sen börja om från början igen.

För övrigt håller jag och mannen på att planera för midsommarmaten. Matjestårta eller gubbröra på knäcke till lunch när sonen kommer låter frestande. Grillad kyckling med potatisklyftor och lite röror och såser på kvällen. På midsommardagen ser det ut att bli lite trevligare väder, så då kan det passa bra med marinerade räkor och kanske en grillad lammstek?

Jag ska tråckla till en focaccia med citronoliver, basilika och tomater väldigt snart. Funkar som tilltugg till det mesta och när man blir lite småsugen. Till frukost och kvällsmat också kan jag tänka, ty sonen är av den hungriga sorten. På söndag blir det såklart ägg och bacon innan han åker hem. Eller är det då det blir dags för jordgubbar, till pannkakor kanske?

Alla dessa val, hur ska det gå? I slutänden kan alla planerna komma att ändras och det blir något helt annat, Vi ska ut på matjakt i morgon och hoppas att alla midsommarfirare redan lämnat stan då. Annars gör vi som vanligt, tar det lugnt och utgår från att det är bättre att helskinnad ta sig fram till sitt mål, oavsett om fordonet är en kundvagn eller bil, än att komma först...

Ha en fortsatt trevlig kväll och sov gott sen!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar