Powered By Blogger

måndag 29 juni 2015

25-öringen. #bloggswe

Jag håller på att göra mig själv till VD-assistent, HR-chef och ekonomichef. Man skulle även kort och gott kunna kalla det för kontorsråtta, men det låter inte lika stiligt. Igår letade jag upp sidor där man skapar en logo och mallar för fakturor. Idag satte vi ihop dem och skickade iväg skapelsen. Lite mallig är jag allt, även om det inte blev helt perfekt. Än...

Det har gått lång tid sen jag jobbade med dokument och jag känner att formen är rätt usel. Dock bättre än mannens och det är bättre han koncentrerar sig på det han är bäst på, medan jag hjälper till så gott jag kan med det trista administrativa. Nästa uppgift är att välja ett idiotsäkert program och påbörja bokföringsarbetet. Med idiotsäkert menar jag så lätt att inte ens jag kan missförstå...

På gymnasiet var det obligatoriskt med företagsekonomi ett läsår, men eftersom jag knappt begrep matte över huvud taget, så var det svårare än latinet och grekiskan. När jag gick på Komvux ramlade pengen ner och jag insåg att jag inte var så korkad ändå. Även om jag inte är ett matematiskt geni, så har jag ju trots allt klarat mig igenom kemi- och fysiklektioner och tentor på högskola med.

Hela dagen har varit gråmulen och regnig, vilket är perfekt för att baka bröd. Idag blev det morotsbullar med fänkål och kummin.



Doftar ljuvligt här nu, samtidigt som solen faktiskt verkar orka fram. Enligt min vädersiare (yr.no) ska det bli strålande vackert i morgon, det var inte en dag för tidigt. Vi har inte ens tagit ner soffdynorna från vinden ännu, det är ju löjligt irriterande.

Att sitta i paviljongen och äta det grillade har varit uteslutet hittills. Maten hade kallnat på nolltid, även om man stängt igen alla väggarna. Det påstås att det var dåligt väder samma tid förra året, det minns inte jag, men det är väl för att det blev så himla fint i juli/augusti, antar jag. Dessutom jobbade jag på NÄL efter midsommar och när jag tänker efter regnade det nog rätt mycket den perioden.

Men så ligger ju Trollhättan/Vänersborg i en riktig nederbördshåla också. Trots detta funderar vi på att besöka Fallens Dagar 17-19:e juli. Inte alla dagar då, jag jobbar visst både fredag och lördag, men lördag eftermiddag eller söndag är ju alternativ. Jag har inte varit vid fallen sen vi gjorde en skolresa dit för fyrtio år sen. Lite skämmigt nästan, det är ju inte långt bort.

Hur som helst. det måste bli lax till middag idag igen. Den får ju inte förfaras och det är en sådan färskvara att är det bäst att äta upp den idag. Dillstuvad potatis får det bli till, för dill har vi också gott om. Om nu vädret blir sådär fint som jag hoppas och tror, blir det grillat i morgon och vem vet, kanske det till och med går att sitta ute och avnjuta kalvbiffarna?

Ha en fin dag och ta vara på den och dig själv på bästa sätt!

1 kommentar:

  1. När jag pratade med 87-åriga mor i förra veckan sa hon att hon inte kunde minnas en så kall och eländig sommar så det var nog lite värre än ifjol. Men nu har ni fått värme, förstår jag. Hoppas det inte blir riktigt så häftigt hett som ifjol utan att ni kan njuta!
    Kram.

    SvaraRadera