Powered By Blogger

tisdag 9 juni 2015

När latmasken tar över? #bloggswe

Sov som en stock och vaknade strax innan larmet gick på. Testade strupens hälsotillstånd och konstaterar att whiskyn inte hjälpte alls. Förmodligen var det den ringa mängden, den knäckte bara ett par miljoner baciller och resten förökar sig snabbare än kaniner, som du kanske vet. Nu ikväll känns det som en tagg i halsen varje gång jag sväljer. Och det vill man ju ibland.

Ganska ofta faktiskt, det märker man när det gör ont varje gång. Tog med mig kompletterande medusiner hem från jobbet, här ska jobbas! Allt annat är uteslutet och jag ger mig inte förrän jag får feber, då har kroppen sagt ifrån att det är dåraktigt att envisas. Där går liksom min gräns för envishet, vilket jag har rätt gott om, skulle de som känner mig väl säga.

Skönt att sluta klockan fyra var det idag med och jag blir på så gott humör när trafiken norrut och hem flyter på precis lagom. I södergående filer är situationen en helt annan och vice versa på morgonen. Dessutom är det inga avgifter och skatter på den vägen, det gillas extra mycket! Sista fakturan från Transportstyrelsen var inte rolig och då har jag ändå jobbat många sena kvällar.

Kattmaten tog slut i morse, så det blev en omväg till affären för att slippa utskällning, eller snarare kvackning av våra fyrbenta härskare. Särskilt Compiz har lagt sig till med ett kvackande läte som är lika uppfordrande som Kalle Ankas. Fast om jag ska vara ärlig så glömde jag av att tänka på min egen kvällsmat, därför fick jag hitta något till mig själv också.

En påse färsk pasta och en portionsbit Cajunkryddad varmrökt lax, till ett ovanligt facilt pris faktiskt. Det ska bli gott. Morgondagens mat får jag leta upp i frysen, Lika bra jag gör det direkt...
Japp, det blir lövbiff i smarrig sås till lunch och kycklingben på kvällen. Har en massa vattenmelon i kylen som passar som tillbehör både idag och i morgon.

Du märker ju att jag inte är dödssjuk, som tänker på mat. Aptiten försvinner först när febern, vilken jag alltså inte tänker släppa in, hälsar på. Så enkelt är det. Tar det lilla lugna även ikväll och låser dörrarna väl. Jag ska bara hänga en tvätt så att jag har en ren och vit rock i morgon, den andra var grå och hänger kvar på jobbet. Tur jag har en extra, när man är så disträ som jag.

Nu ska jag laga mat. det vill säga koka pastan i två-tre minuter och skära upp melonen.
Ha en fin kväll och var rädd om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar