Powered By Blogger

tisdag 23 juni 2015

Papperslappar. #bloggswe

Inte vaknade jag när mannens klocka jagade upp honom i morse. Jag sov vidare i förvissningen att jag hade sovmorgon, fast jag lovat att köra honom till tåget. Det var bara att dra på mysbyxorna och en tröja, när han tyckte det var dags att röra på sig och sätta sig i bilen klockan sju. 40 minuter senare låg jag i sängen igen, med tidning och kaffe och det kändes sådär fint.

Mötet på Af gick väl ganska smärtfritt, trots att utsikterna för några pengar inom den närmsta framtiden inte är att vänta sig. Först ska a-kassan räkna på timmarna och besluta om jag får en ny period. F-kassan har sina fastställda datum för utbetalning också, så det kanske blir en slant i juli. Gudskelov för att jag jobbat ganska mycket i maj och juni, så det blir lön ändå.

Nackdelen är att de pengarna hela tiden kommer en månad senare än en månadslön, som bekant. För tillfället kommer jag inte åt min löne-spec heller, jag vet inte vad jag gör fel. Har ju funkat förr, men antagligen har jag blandat ihop lösenorden och försöker med fel. Det var ju det där med att rensa pappershögen idag...

Jag fick ett otäckt gult litet papper på vindrutan idag. Feltolkade skylten och parkerade i en ruta som krävde tillstånd. Den saknade namnskylt och därför tog jag för givet att det var fritt fram. Har sagt det förut och säger det igen; jag ogillar skarpt att överhuvudtaget avgiftsbelägga parkeringar utanför statliga myndigheter som Af och Polisen. Ärendena är påtvingade, så dit åker man inte frivilligt.

Fast jag antar att det är någon före detta arbetslös som utför arbetet på kommunens uppdrag, vilken också har ansvaret för att hålla rabatter och annat prydligt och därför anser att de ska ha in pengarna någonstans ifrån, så då är väl allt frid och fröjd? Nej, jag tycker att skatten och alla andra parkeringsplatser borde täcka detta.

Nej, nu orkar jag inte gnälla mer, gjort är gjort och jag har annat att göra idag. Skaldjurspasta till exempel. Men först ska jag vända blad och papper och se om jag hittar något användbart, resten får åka med till ÅV.

Ha en fin dag och sköt om dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar