Powered By Blogger

söndag 17 maj 2015

Fingerfärdig. #blogg100 #bloggswe

078.
Oj, vad hände?! Det blev visst en riktig sovmorgon idag, men jag antar att de sista dagarna med ovanligt tidiga morgnar tog ut sin rätt. Att vi kom i säng väldigt sent inatt har kanske en viss inverkan också. Hoppla, så det kan bli! Musikafton blev det och viss fingergympa för att kolla om min vänsterhand verkligen är så hopplös som jag upplevt den i alla år. Det är den inte...

Kan du vika ner finger för finger, utom tummen som ska vara orörlig? Börja med pekfingern. Inte det lättaste, eller hur? Kan du sen räta ut dem, fast i omvänd ordning? Lillfinger och ringfinger vill verkligen kila stadigt och viker knappt från varandras sida, men det går att tvinga dem med lite (mycket) viljestyrka och envishet, vilket jag har.

Försök sen att göra samma övning åt andra hållet. Det vill säga fingrarna utsträckta och vik ner lillfingern först och de övriga, en i taget. Mycket svårare, tycker jag, men det går det med. Ja, det är sånt vi roar oss med så vi glömmer gå och lägga oss. Lyssnade på och studerade BB Kings unika vibratoteknik också, det var väl där vi blev inspirerade till fingerövningarna.

Ingen ko på isen, mannen fixade brunch medan jag bytte sängkläder och dammsög övervåningen, så ordningen är i det närmaste återställd. Lite nytta får det bli gjort på helgen, för ingen vet hur kommande vecka ter sig. Kan bli mycket eller lite bokningar och jag är då inte sugen på att städa efter ett niotimmarspass varken imorgon eller någon annan dag.

Jag behöver tanka min "Prescious" innan jag åker till Åsa imorgon, Helst inte på morgonen, så jag slänger väl in lite saker ÅV-saker och frigör golvyta i hallen redan idag. Och tankar, förstås. När jag ändå är ute och far, ska jag kanske passa på att handla för veckans middagar, vilket innebär att vi får skriva en matlista. Nu känner jag mig oerhört effektiv och strategisk.

Tvättmaskinen är tydligen färdig med sitt jobb, så jag får väl göra något åt tvätten som Inga glömt att ta hand om i torktumlaren. Sängkläderna måste gå i tumlaren, annars är det lika mycket katthår kvar som innan tvätt. Annars är det inte så ofta den används, men den är bra att ha till sånt som tar plats och av ovan nämnda skäl. Särskilt Compiz har hullingar på sina strån och de försvinner inte så lätt.

För övrigt blir det lasagne till middag idag och det är ju alltid gott!

Grattis alla norrmän samt dotter och måg på bröllopsdagen!
Ha en härlig söndag och var rädda om varann!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar