Powered By Blogger

fredag 15 maj 2015

Vad var det jag sa? #blogg100 #bloggswe

076.
Så varmt välkomnad var det länge sen jag blev, som jag blev i Åsa idag. Trycket på apotekspersonalen var extremt högt innan Kristi Flygare, så det fanns väldigt mycket varor att packa upp. Det gällde att hålla reda på de olika listorna och backarna. Jag var klar med alltihop strax innan dagens skörd anlände. Tanken var att jag skulle sluta fyra, men jag körde en timme till i farten.

Ny kampanj på måndag, därför bad B mig komma då också. Min plan är att fixa kampanjborden och övriga hyllor på förmiddagen, plocka det de andra inte hunnit och gå igenom listor med utgångna varor och hållbarhet på eftermiddagen. Hur låter det tycker du, M? Ska hursomhelst bli roligt att ses igen, oavsett om min plan godkänns eller ej.

Mannen är iväg och giggar, som "vanligt" är det en MC-festivitet, fast denna gång en bra bit från stan och de vanliga lokalerna. Tyvärr har en av medlemmarna i bandet återigen blivit utsatt för inbrott natten till idag. Så noga skurkarna gick igenom hela stället förra gången, tog de säkert foto på sånt det inte visste vad det var, för att sedan återkomma och kapa resten. Det är min teori, tills annat bevisas.

Jag är övertygad om att det är ett beställningsjobb, för utan att ha varit på plats själv, finns det inget som tyder på vilken verksamhet som bedrivs där. Det har jag från en säker källa. Jag blir så ledsen för hans skull, det förtjänar han inte. Man kan tycka att polisen borde ha span på stället efter en sån här sak, men de har väl andra prioriteringar i andra stadsdelar, kantänka?

Funderar på vad jag ska koka ihop till kvällsmat för mig. Är inte jättehungrig, åt en stor portion av lördagens rester till lunch. Det var i och för sig spättarullader och av fisk blir man snart sugen igen. Dock tror jag att jag motade Olle i grind genom att äta en kiwi till efterrätt. Och en liten bit fudge, det må jag erkänna. Fast lite mer i magen bör jag nog ha idag. Suktar lite efter pasta...

Ost är också gott. Ostsås med baconströssel? Mmm, låter bra. Kan ju köra veggo-stuk också, bara för att ha gjort det denna veckan. Bäst att jag ger mig ut i köket och botaniserar så att jag kan ha en riktigt högtidsstund framför TV:n och Let's Dance. Missade det förra veckan av någon anledning. Kan ha varit för att mannen fintade bort mig med sina moules marinières...

Ha en fin kväll och fortsatt god helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar