Powered By Blogger

onsdag 27 maj 2015

Mil etter mil. #blogg100 #bloggswe

088.
Mätarställningen på min bil igår morse:


Jag åkte vid åtta och hämtade son nummer 2 i Kungshamn strax före tio. Målet var Borlänge där son nummer 1 bor (ja, sedan länge) för att uppvakta honom på 30-årsdagen. Hans kära sambo höll detta hemligt för honom, så gissa om han blev förvånad, när vi plötsligt stod i rummet. Vi kunde tyvärr inte stanna så länge på grund av allas våra jobb, men det var värt det, att se hans långa ansikte!

På vägen dit var det broöppning i Lyrestad. Där stannade vi för övrigt till idag för att köpa korv hos vännen Freij. Det är han som gör de enda isterband jag tycker riktigt mycket om. Några andra korvar fick vi också med hem och jag vet att de är goda, för även om det var första besöket där, har vi haft glädjen att äta korvarna tidigare. (Tack!) Väl värt ett besök, om du har vägarna förbi!

Broöppning för Bellevue.

Har troligen de godaste korvarna i landet.

Vi konstaterar också att Örebro och Lindesberg är riktiga regnhålor. Tur för Lindeborna att de har Underbar som kompensation för skitvädret. Något besök blev det dock inte denna gång, men vi tänkte på er både idag och igår. Resten av vägen hem var vädret helt strålande, om än blåsigt.

Liten omväg blev det, förbi päronen innan jag släppte av sonen hemma hos sig. Två tomat- och två squashplantor fick jag med mig hem. Tack så mycket!
Sonen var inte hemma senare än utlovat och jag kom hem för en stund sen. Lång dag, men som sagt värt det! Födelsedagsbarnets min och smörgåstårtan till frukost...

Mätarställning när jag parkerade hemma:



För att du ska slippa räkna kan jag berätta att jag kört 126 mil under denna utflykt. Det känns nu. Mest i nacken, men en god natts sömn på min sköna kudde kommer råda bot på det. Vilket påminner mig om att jag borde gå och lägga mig mycket snart, då jag ska vara på jobbet klockan sju i morgon. Middag hoppar jag över, det finns ju korrrv att äta. Väntar med isterbanden tills mannen är hemma.

Hoppas du haft en fin dag och sov gott!

Ps. Jag syftar på Jan Teigens låt i rubriken, men halvnorska som vi bohusläningar är, så säger vi likadant idag, Peter och jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar