Powered By Blogger

måndag 25 maj 2015

Fluff med klet? #blogg100 #bloggswe

086.
Jaha, då har mannen åkt iväg på sin promotion-turné. Nu är det katterna och jag en hel vecka. Känns konstigt att komma hem efter mitt möte och inte kunna berätta vad som blev sagt och hur det kändes. Katterna är lite för ointresserade och de ger dessutom ingen återkoppling, så det är ingen idé. Att prata för mig själv är inget kul och ger förutsägbara svar.

Det näst värsta med att mannen är borta är att han tog burken med hårklet med sig. Jag får nog hämta en sån i affären om jag ska se någorlunda presentabel ut de närmaste dagarna. Jag behöver egentligen klippa håret, men det får bli en senare fråga. Det är lite motsägelsefullt egentligen, att jag behöver klet för att fluffa upp frisyren, eller hur?

Vax fungerar bara en dag, sen är håret platt som en pannkaka och örngottet är flottigt. Jag anser att hår mår bäst av så lite tvätt, fön och produkter som möjligt, därför tvättar jag det max varannan dag men helst bara var tredje. Vad vårt klet består av vet jag inte, men det funkar i alla fall för mig. Visste du att håret blir renast och håller bäst om du schamponerar två gånger?

Första omgången för att bli av med hårprodukter, damm och smuts. Kräver bara en liten klick och behöver inte skumma så värst. Nästa schamponering blir mycket mer effektiv och då tar du också en liten klick, för det kommer att skumma rejält, eftersom håret redan är halvrent. Så istället för daglig tvätt med stor klick, kan det räcka med tvätt varannan dag med två små. Sparar tid på morgonen!

Jag är frusen, trots att jag ätit frunch. Det ska bli gott med varm soppa sen. Som vanligt när jag lagar mat blir det lite eller mycket mer än vad som för dagen går åt. Passar utmärkt idag, jag ska ta det lugnt och lägga mig tidigt idag också. Det blir ett fasligt flängande de närmsta dagarna, men det ska bli kul! På torsdag är det nyinvigning i Floda, då ska jag vara på jobbet klockan sju, bara en sån sak...

Lika bra jag tar tag i det som måste göras idag, så jag kan slappa sen.
Ha en fin dag och ta hand om dig!

2 kommentarer:

  1. Prata för sig själv är en nödvändighet! Man måste bara se till så man är inomhus. Och ensam. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehehe, jag svär högt i alla fall och de hemskaste ramsor man kan tänka sig, när jag blir arg eller klantat mig. Inte ens mannen har hört mig då ;)

      Radera