Powered By Blogger

fredag 8 maj 2015

Håll med och le. #blogg100 #bloggswe

069.
Jobbade 9-19 och konstaterar att det händer saker som ställer till det inför en om- och utbyggnad när det kommer revideringar i vägen för redan utfört jobb. Jag har därmed jobb på måndag med. Lagerplatser ska läggas till och prislappar ska skrivas ut. Ändå har jag stått och ändrat, lagt till och dragit ifrån nästan hela dagen. Förutom när jag plockat varor och gett råd till kunder.

Är vansinnigt trött efter veckan som gått och blev så jätteglad över att komma hem till mannen och en stor gryta moules marinières. Sitter nu och äter Maasdamer och skrotar runt i största allmänhet. Mannen blev uppringd av en systerson och nu pladdrar de guror i parti och minut. Kan de gott göra, jag njuter av tystnaden och lugnet, samt att bara vara.

I morgon ska mannen på gitarrmässa. Jag har inte bestämt mig för om jag ska följa med än. Förra året var det roligt och jag har samma bestämda uppfattning om vilka guror som är snygga, som när det handlar om bilar. Min egen bil är inte snygg, snarare söt. Har jag berättat om när jag skulle köpa den, min "precious"?

Jag behövde en ny bil, då den gamla krånglade och dessutom blev påkörd på en parkering, så att försäkringsbolaget bedömde att den skulle skrotas. Bara att tacka och ta emot. Jag var övertygad om att dörrarna skulle bytas ut, men icke. Min käre far frågar mig vilken bil jag tänkt mig och jag svarar "en blå". Att han inte fick krupp! De sista bilarna var röda och ställde bara till bekymmer, ergo...

Jag letade, provade flera olika fabrikat och till slut fann jag min pärla. Det var viktigt för mig att det var en ny bil, eftersom jag skulle köra mycket på grund av arbetet, att den var bränslesnål och att den hade bra försäkringar och garantier. Det blev lite bråttom, därför blev den inte blå för då hade jag fått vänta en månad till; den är vackert gråblå och jag älskar den än, min lilla Clio.

Den har fått bekänna färg på många sätt och vis. Rally i "lilla Norge" på vägen till stugan jag hyrde ute i obygden när jag jobbade på Nordby, racerkörning till och från Bovall och Mölndal, samt lite "finkörning" då och då. En, säger en, fortkörningsbot har jag fått. Jag är säker på att jag körde 130 förbi Torp, men farbror Lisen sa att det var 115. Jag må vara envis ibland, men det finns tillfällen...

En vacker dag ska jag ta Firebirden i guld till jobbet, men det blir en annan historia.

Nu är det dags att avrunda denna dag och sussa sött. Hoppas du gör detsamma!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar