Powered By Blogger

söndag 24 maj 2015

Profilerad. #blogg100 #bloggswe

085.
Vaknade lite för sent idag, men eftersom vädret ändå var grått och tråkigt gör det inte så mycket. Dagens sysslor är att åka till affären och hämta mat för kommande vecka och det som behövs för fisksoppan vi ska äta med nybakt bröd till ikväll. Tvättmaskinen är igång och det var väl  hela planen. Solen kämpar för att titta fram och det kan bli en fin eftermiddag på altanen.

I morgon ska jag på intervju på Experis. Det är omåttligt spännande att se vad resultatet av detta blir. Om det blir något alls, det finns inga garantier för något, men jag går dit och är mig själv så får vi se om jag anses vara en lämplig kandidat. Jag varken kan eller vill utge mig för något jag inte är, så de får ta mig rätt upp och ner, helt enkelt.

Nu har jag bättrat på min LinkedIn-profil en aning, det kanske kan hjälpa till i jakten på nytt jobb. Det finns fördelar med att frilansa, men också nackdelar. Ekonomisk osäkerhet är en. Jag är väldigt flexibel, men föredrar ett fast och regelbundet schema. Har inget emot att jobba många timmar, men då vill jag ha en längre sammanhängande ledighet.

Halva dagar kan vara okej nån gång ibland, men jag tycker att det är onödigt att ta sig till och från jobbet för att göra fyra-fem timmar, flera gånger i veckan. Då är det något fel på schemat och tillvaratagandet av personalresursen, anser jag.

Ha en fin söndag och var rädd om dig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar