Powered By Blogger

lördag 23 maj 2015

Springa varv. #blogg100 #bloggswe

084.
Vilken tur de där "springarna" har med vädret idag. Inte för att jag bryr mig ett dugg om vare sig Göteborgsvarvet eller springning överhuvudtaget, men gott väder tycker jag om. Det har varit lite för mycket regn, åska och hagel på sistone, helt enkelt. Majväder ska vara helt annorlunda mot vad det har varit. Förhoppningsvis innebär det att juni blir så mycket bättre.

Det var också tur att jag ställde klockan igår, för annars hade vi inte hunnit städa och fixa lunch till vännen som kom med tåget för att hämta bilen. Tonårssonen var med och eftersom gossar i den åldern äter som hästar gjorde jag en stor pastasallad. Han var dock för blyg för att äta med oss, så vi får äta sallad till kvällsmat, frukost och lunch i morgon med.

Skojar bara. Vi ska grilla tournedos lite senare och frukost i morgon blir som vanligt frunch, men inte stekt ägg och bacon som vi brukar då. Man får varva de bästa rätterna, så man inte blir less.
Jag vet inte vad vi ska ha till oxfilén, förutom majskolvar. Funderar på att göra fransk potatissallad.
Grönsakerna var inte många och tog slut till nämnda sallad och jag vill inte åka och hämta.

Paviljongen har fått tak och bordet är inoljat. Eftersom altanen behöver skuras väntar vi med att hänga upp väggarna. Det är ganska behagligt därute idag, även om det blåser friska vindar. Det är inte läge att äta utomhus, för maten kommer att kallna innan vi fått i oss mer än tre tuggor. Mat som är tänkt att vara varm tappar snabbt i njutbarhet när den kallnat. Undantaget är spaghetti.

Jag älskar att äta spaghettin när den har antagit rumstemperatur i kastrullen. Ska det bli matlåda gäller det att fixa den omedelbart, för risken är stor att jag mumsar i mig resten när jag har vägarna förbi kastrullen. Och det har jag. Vägarna förbi, alltså.  Gör flera varv, kan man säga.

Dags att börja med potatissalladen.
Ha en fin dag och kväll, med eller utan spring eller ESC!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar