Powered By Blogger

tisdag 5 maj 2015

Helt vân ude... #blogg100 #bloggswe

066.
Idag har jag gymmat, på betald arbetstid. Jag vet inte vad det heter när man maniskt kliver upp och ner på en liten pall på gymmet, men det gjorde jag i alla fall på jobbet. När jag inte satt på huk och knep eller försökte hänga påsar på spjuten så högt placerade att all uttänjning (eller vad det heter) av kroppen verkar helt onödigt eftersom någon knyckte min pall.

Fint blir det oavsett vilken träningsvärk jag får imorgon. Jag kanske låter som världens latmask när jag säger att dagen i Åsa blir en vilodag. Förutom att jag har en kort dag, så är jag rätt säker på att jag inte ska möblera om. Trött i huvudet kommer jag att bli, det kommer säkert som amen i kyrkan, när jag kommer till ett nytt och okänt ställe. Men det ska också bli roligt!

Förhoppningsvis fastnar inte mannen på vägen hem från den jättestora staden, så vi kan fira i lugn och ro imorgon. Nu är han inte anställd på Klintberg & Way längre och det är jag glad för. Så dåligt som han mådde på grund av dålig företagsledning, bristande lagerhållning och obefintlig personalomsorg gör mig fortfarande vansinnigt arg och ledsen. Nu blir det nya tider!

Samtidigt som K&W monteras ner av den girige Hedin startar mannen eget företag, det kan ju inte bli mer rätt i tiden än så. Lite spännande är det ju förstås, men jag vet vad han går för, därför jag är inte orolig. Den största utmaningen blir att hålla honom på mattan, så han inte jobbar ihjäl sig. Han vet att jag har ögonen på honom och han gillar inte mitt varnande pekfinger. Strålande tider!

Jag är trött och därför blev det enkel mat till mig när jag äntligen tagit mig hem genom regnmassorna. För en som bor i Molndal i närheten av Blöteborg är det inget mot det väder som Flöda hade idag.
Jag kastar in eller på handduken, god natt och sov gott!

Såhär såg maten ut, förresten:

Varmrökt lax med ägg, majonnäs, citron, cf och cornichons
God var den med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar