Powered By Blogger

lördag 24 oktober 2015

Håll takten! #bloggswe

Japp, det är lördag och det var länge sen sist. Det har varit snärjigt och jag är lite trött. (Har du hört den förut?) Igår blev det lammkarré med kantarellsås och rostade rotsaker. Idag blev det ribs med hemgjorda pommes och guacamole efter ett race runt till alla mataffärerna.
Mannen fixade förrätten, baconlindade jalapeno poppers, mums!

Det finns inte plats för efterrätt...
Vi har hämtat mat för, om icke evinnerliga tider, åtminstone en vecka. I morgon ska jag bokföra och greja, mannen ska städa. Bra uppdelning? Vet inte än... Men det är vår överenskommelse i alla fall. Jag tror att datorn kommer att överleva om jag försöker mig på att lära mig programmet, det är inte lika självklart om mannen skulle ge sig på det, det är vi rörande överens om.

Några fönsterbyten har vi inte utrymme för i årets budget heller, så jag får vika en heldag till detta och det är nog så illa att mannen måste baka bröd, dessutom. Har gjort slut på allt "nödbröd" i frysen denna vecka och min mage är inte nöjd, det känns. Vad är det de har i köpebrödet, egentligen?!

Utom att äta gott ikväll har vi tittat/lyssnat på detta. Snuskigt bra och oj, vad jag önskar jag hade varit på plats! Ibland är det för mycket gitarronani, men för det mesta är det otroligt bra.
Jag måste pilla på basen snart också. Det är finns basister, vilka jag inte kommer att nämna vid namn, som tror att de är en gudagåva till mänskligheten.

Å andra sidan, utan basisten blir det svårt att hålla takten, men det finns en trummis också. Spelar de i olika takter blir det fel, hur bra de än är var och en för sig. Gitarristerna ska spela solon och lägga grooven, men rytmsektionen måste ha något att säga till om. Och varför är det så svårt för publiken att klappa i takt? Lyssna på trummisen! 2 och 4, hur svårt kan det vara?!

Sov gott, det ska jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar