Powered By Blogger

fredag 2 oktober 2015

Sikta mot stjärnorna? #bloggswe

Jag har verkligen inte gjort någon som helst nytta idag. Började med att läsa tidningen i sängen i sällskap med morgonkaffet. Klockan var nästan oanständigt mycket innan jag rullade ur sängen och fick på mig kaftanen. Serverade mannen YoHoMys och mig själv, fast utan Honung, förstås. Korsord och lite fotograferande har jag gjort. Bannade fiskar, de är ju aldrig stilla...

Dessutom lyste solen in så det blev alldeles för många reflektioner och spegelbilder på mig själv, så de flesta bilderna är redan kasserade. Tog några fler och lite bättre alldeles nyss. Här kommer ett par bilder:




Inte så bra som jag skulle vilja, men har man inte talangen så får man öva lite mer bara.

Den här läckerbiten har gått klart i ugnen och givit plats till en potatis- och palsternacksgratäng med mycket ost och grädde.



Det var någon som sa att det var fredag idag och det måste ju firas med något extra gott, eller hur? Därför petade jag in vitlök, timjan och chili i kaviteterna som finns naturligt i en lammstek med ben. Gillar inte riktigt tanken på att sticka sönder köttet, som det beskrivs i många recept. Jag är inte heller särdeles förtjust i alltför mycket vitlökssmak, den ska helst bara anas.

I morgon ska jag jobba i Floda. Vi har inte bestämt oss för om det blir en tur norröver efter jobbet, ännu. Kanske blir det lugnast för själen att stanna hemma, eller så blir det stjärnhimlen över Bovall som lugnar mest. Jag vill hur som helst ta en tur i svampskogen under helgen, spelar ingen roll vilken skog, så länge det finns kantareller att jaga...

Jag tror att mannen jobbat klart för idag, så det blir snart middag och sen kanske lite tittande på någon serie som Breaking Bad eller en film. Eventuellt en ny baslektion? Jag har "slarvat" och inte pillat på den som jag sa att jag skulle och borde ha gjort, men det har varit lite för mycket annat i huvudet på sistone. Det funkar utmärkt att bara vara till också.

Ha en skön fredag och start på helgen! Ta hand om dig och hälsan, det är de två viktigaste sakerna i ditt liv, glöm inte det!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar