Powered By Blogger

söndag 4 oktober 2015

Tunggung. #bloggswe

Det blev en härlig kväll på Bluesbåten igår. No Fear Tattoo Rythm & Blues Revue på scenen, minus sångaren och gitarristen Roger Öjersson som blev akut sjuk i fredags. Mannen blev inkallad, liksom två andra gitarrister; Joe Pesce och Mathias Smedberg. På trummor, som vanligt Hasse Kosonen, på bas Anders Iwers, och munspel samt denna kväll även sång, stod John Larsson för.




Vi var många som svängde våra lurviga framför scenen, vilket var svårt att låta bli när det bjuds på tunggung. Man blir helt enkelt tvungen att gunga med. Några stelbenta typer finns det förvisso alltid, men jag tror det är en fasad. Hemma i vardagsrummet kanske även de skakar loss, när de inte "måste" se coola ut.

Jag bryr mig inte om sånt, är typiskt ocool och har kul istället. Det är väl själva tanken med att gå ut och lyssna på musik? Nå, det är klart att man inte shakar loss till all musik. Klassisk musik får inte mig att börja dansa, men kan ibland få mig att önska att jag kunde dansa balett. Techno går också bort, jag blir stressad och börjar hyperventilera...

Idag ska vi äta tunna revben, med cole slaw och kanske något mer. Mannen fixade frunch så vi är fortfarande ganska mätta på ägg och bacon. Jag tänkte prova en Serranochili i dagens kålsallad. Hämtade några sådana häromdagen, förutom Bird Eye Chilin. Den hade hetta, men inte så mycket smak. Ska nog spara frön från båda sorterna och se om det kan bli något av dem.

För övrigt tar jag det lugnt. Vaknade med en kniv i magen. Självklart inte bokstavligt, men det kändes så. Två naproxen senare känns "äggsjukan" kontrollerbar åtminstone.
Jag behöver egentligen baka bröd. men det har jag inte lust med. Det finns nog så vi klarar frukostarna ett par dagar. Alltså är det en väldigt lugn dag och det är gott så.

Ha en fortsatt skön söndag och var rädd om dig och dina kära!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar