Powered By Blogger

tisdag 6 oktober 2015

"Dä blåser i träa i da" #bloggswe

Idag var det min tur att öppna apoteket, med allt vad det innebär. Eftersom "kom-ihåg-boken" låg inlåst i skåpet blev det fler steg än mina kollegor behöver ta för att spara tid. Som tur är har jag snälla arbetskamrater som hjälper mig att komma ihåg saker som inte sitter i ryggmärgen än. Det är som sagt stor skillnad på ansvarsfördelningen, beroende på vilket apotek det är fråga om.

Det tar väl några veckor till, så går det som ett rinnande vatten. Alla dessa koder och rutiner tar ett tag att nöta in och när det dessutom är två apotek, blir det understundom smått förvirrat. Idag har jag känt mig särskilt förvirrad och jag vet inte varför. Kanske överväldigad av mitt nya jobb och ansvaret för mer än på väldigt länge och samtidigt oroad över en nära persons problem, känner jag mig blåst.

Tidigare på dagen bestämde mannen och jag att vi skulle hämta mat tillsammans. Det blir roligare så. Jag insåg igår att veckomatsedeln är obefintlig och det är störande. Matlådorna i frysen är nästan slut också, så det behövdes ett krafttag. Att hungrig gå i affären och välja klokt är påfrestande. Tycker dock att vi lyckades bra. Detta blev dagens middag:



I morgon slutar jag tidigt (för att jag börjar i ottan, i och för sig), då ska jag baka brödet jag till min stora förtret inte orkade med här om dagen, samt göra en skaldjurssoppa av något slag. Därför borde jag gå och duscha och fixa håret nu, bums! Och lägga mig strax... Men det är ganska skönt att sitta med altandörren öppen och låta tankarna löpa fritt och lyssna till vindens sus i träden utanför.

Spisvärmen och att åtta timmar efter lunch få mat i magen igen, gjorde att jag blev helt överhettad. Jag har planerat bättre för kommande dagar. Dels är maten som ska lagas hemma, dels ska jag ta de raster jag har rätt till och se till att jag får i mig en frukt och/eller knäckebröd. Beroende på hur lång arbetsdagen är, förstås. Om jag kan slita mig, för det är ju väldigt roligt, mitt jobb.

Jag återkommer troligen i morgon med nytt inlägg, men knappast inte på torsdag. Då få mannen laga middag, för jag jobbar 8-19.15. Morgonmöte och stängning tarvar stekt fläsk med löksås i magen, det förstår ju var och en. Åh, vad gott det ska bli. Också. Och att sova...

Su(s)s gott när det blir dags för dig och dröm vackert!


2 kommentarer:

  1. ..."låta tankarna löpa fritt och lyssna till vindens sus i träden utanför." - det ska va' gött att leva.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska det!
      Och är det för det mesta ;)

      Radera