Powered By Blogger

onsdag 7 oktober 2015

Wakarimasen. #bloggswe

Började dagen med att stå upp kvart i sex. Inte ens Mayzan har lust att stå upp så dags. När jag var färdigklädd och gick ner masade hon sig ur sängen, för mat är ju alltid välkommet. Gjorde en frukostmacka att äta på jobbet och drack en halv kopp kaffe efter att katterna fått sitt. Raka vägen ut i bilen och satte igång datorn på jobbet fem i sju.

Halv tio åkte jag till min andra arbetsplats. Eller rättare sagt tjugo i tio, jag "skulle bara"... Men jag hann dit och var arbetsklädd i tid. Skönt att sluta tidigt. Pratade av mig med mannen, gjorde färdigt bröddegen, satte mig med ett sudoku i fåtöljen och somnade. Fast jag sov inte riktigt ändå, hörde mannen knattra på sin dator på övervåningen, "drömde" lite konstiga saker samtidigt.

Efter en stund var det dags att öppna ögonlocken och minsann, jag var mycket piggare än innan! Inte för att det säger så mycket, men man får vara glad för det lilla. Brödet bakades ut och sen gick jag loss med min santuko på grönsakerna till kvällens räk- och skaldjurssoppa. Mannen knattrade vidare och jag filosoferade.

Räk- och skaldjurssoppa. Egen räkfond, potatis, morot, lök, vitlök, bird eye chili, tomatpuré, ostron- och fisksås, vitt vin och sherry. Nybakt bröd serverades till. 
I morgon får mannen stå för maten, jag är slutar kvart över sju. Kommer troligen att stupa i säng i morgon också. Jag är nära att göra det nu. Tar ett korsord med mig och laddar batterierna. På fredag jobbar jag förhoppningsvis, det har jag bett om; dels för att vara med på ett möte, dels för att inte halka efter. Det hinner hända mycket på några dagar.

Jag bjuder god natt och sköna drömmar, nu är det dags att dra sig tillbaka. Sayonara!

PS. Shogun dök upp i mina drömmar. ja. Bland andra, fattar inte varför...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar