Powered By Blogger

lördag 17 oktober 2015

Lördagsgodis. #bloggswe

I torsdags var jag tillbaka i Floda och härjade. Lagervård och ommöblering i tre moduler hann jag med, förutom uppdatering av nya datum och att ta hand om ett antal backar med varor som kollegorna inte haft tid att plocka upp. Fullt upp med andra ord, men det gillar jag!
Fredag i Lerum, liksom idag. Lite lugnare ställe, men jag håller på att lära mig hur det funkar där nu.

Igår skrev jag en beskrivning till mannen på hur jag ville att dagens middag skulle tillagas. Det ser ut som om han har gått tillväga precis likadant som jag själv hade gjort. Doften som mötte mig när jag kom hem är tyvärr omöjlig att förmedla, men följande bilder kanske förklarar ett och annat:
Mannens bild på det som komma skall. Jag säger bara, OJ!

Här är mina instruktioner: 

Glasklart? Förutom handstilen, alltså... 

Så, vad tror du? Sex timmar på "låg" i Slökokar'n, lite potatismos och en rödvinssky eller -sås till, borde fungera, tycker jag. Några haricots verts kan jag tänka mig också. Jag är jättehungrig, det finns inte utrymme för matrast på lördagar, nämligen. Chips och fläsksvålar har vi knaprat på sen jag kom hem, på jobbet hetsåt jag ett gigantiskt päron i köket och smygåt nötter jag gömt vid min kassa... 

I morgon ska jag och mannen åka till Kronhuset och träffa min kära faster och hennes man över en fika, brunch eller något annat trevligt. Det är ett år sen sist vi sågs och väldigt välkommet och tursamt att de är i trakten. Nyss bodde de i ett annat land, men har återvänt till fel sida av detta land, vilket i och för sig betyder kortare avstånd, men det är ändå stökigt logistiskt sett att ses. 

Nu ska jag börja med resten av "dagens rätt". Himmel, så spännande det ska bli att prova oxkinden! 
Ha en härlig lördag och helg! Var, som alltid, rädd om dig själv och dina nära och kära. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar