Powered By Blogger

torsdag 10 april 2014

Will you still need me, will you still feed me? #Blogg100

041.
Extremt trött idag... Kan det vara en reaktion på gårdagen?
Jag är ganska säker på det. Ett antiklimax, på sätt och vis. Är dock nöjd med att mötet blev av och att någon tog sig tid att lyssna. Nu ska bara fackpampen göra sitt.
Ett "upplysnings-mail" är skickat nu på morgonen. Bordet är dukat, bara för honom att servera...

Brödbakning på gång. Det jäser med andra ord både här och där i huset.
Gör en extra stor deg idag då jag lovat att ta med bröd till sonen i helgen. Dottern ska få också, fast det vet hon inte om än.
Barnbarnet W fyller 2 år och det måste ju firas. Himmel, vad tiden går fort! De växer upp snabbt, både barn och barnbarn. Hänger inte riktigt med i svängarna, känner jag. Jag är ju bara...oj!

Jag har faktiskt ingen åldersnoja. Hade varken 30- eller 40-årskris. Någon av dem, eller båda, verkar drabba de flesta.
Varje nytt år börjar jag med att räkna ut hur gammal jag blir, utifrån hur gammal den äldste sonen blir. Det har jag bättre koll på, nämligen. Sen är jag de antal år jag fyller i juli.
Låter det förvirrat? Kanske det, men det är inte åldersrelaterat, det är mitt sätt att ha koll bara. Praktiskt och logiskt. Eller hur?

Mannen och jag fyller 100 år i år. Tillsammans alltså. Det händer ju bara en gång, så vi tänker ha ett kalas i sommar. Förhoppningsvis kommer jag att fira "D"-dagen på annan ort så småningom. Eller närmare bestämt, en strand i Söderhavet eller liknande. Var ligger Tjottahejti?

Det är torsdag och det har inte ätits fisk sen i söndags, så med min oerhörda logik blir det köttfärssås och spaghetti idag. Egentligen skulle det enligt min matlista varit fisk igår, men planerna ändrades och det blev rester av lammsteken. Det smakade inte fågel efter kvällsmötet, det försäkrar jag.

I morgon blir det utgång och därför bjuder mannen mig på lunch.
Det är mer logiskt än det låter! Han känner mig rätt bra och vet att lunch är lågprioriterat av mig. Vi ska träffa några vänner innan underhållningen på "Bluesbåten" startar och äter nog något lättare då. Alltså anser han att jag behöver ordentlig näring och han har, som så ofta rätt. Låter som att det blir en riktigt trevlig dag!

Hoppas att du har en trevlig dag också. Var rädd om dig och din omgivning.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar