Powered By Blogger

tisdag 22 april 2014

Blindstyre och magkänsla. #Blogg100

053.
Igår var det en snorig och tårfylld dag. Mest på grund av allergin som verkligen plågar mig nu, men även för att det var bäste vännens födelsedag och att han fattas mig. Det är otroligt nog tre år sedan han gick bort och saknaden är fortfarande stor.

Pärlan, det vill säga min lilla bil, fyllde tre år igår. Det är lite lustigt, men när jag hämtade ut den var C med i allra högsta grad, kändes det som. Han var definitivt med mig på premiärturen hem till syster Å, som öppnade sitt hem för mig under en mycket turbulent period av mitt liv.

Det var många omvälvande saker som hände under ett år. Separation, skilsmässa, uppsägning och dödsfall.
Alla dessa händelser ledde till situationer jag annars inte hade hamnat i, på gott och ont. Mest gott, faktiskt!
Jag har i alla fall blivit lite klokare och mindre naiv, det gör ju inget. Tyvärr har jag blivit lite cynisk, men framförallt mer orädd och tacksam för att jag har en familj som ställer upp på alla sätt.

Tack vare nämnda händelser har jag fått nya vänner och bekanta, för att inte tala om att jag träffade mannen. En av dessa nya vänner påstår bestämt att "inget sker utan en anledning". Vad eller vem som styr det som händer låter jag vara osagt.

Jag ska väl ta och styra upp den här dagen nu. Är så himla sugen på kyckling, så jag styr kosan till affären och hämtar en. Vad jag ska göra med den vet jag inte, men det ger sig när jag låter magen styra.
Därefter ska jag styra gräsklipparen genom gräs och mossa. Jag har pillrat i mig piller och ögondroppar och nässpray mot allergin redan, men tar en dos till innan jag sticker ut huvudet i pollenmolnet.

Ha en bra dag och gör det bästa av den! Ta hand om dig och dina nära och kära.
Vem vet vad som väntar runt hörnet?


Jag var sugen på höns i curry, coq au vin och kyckling med bambuskott idag, så det blev nåt annat av det som fanns hemma. Morötter, broccoli, jordnötter, selleri, salladslök, champinjoner, sherry och grädde/cf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar