Powered By Blogger

torsdag 24 april 2014

Oklar blick och andra förargelser. #Blogg100

055.
Fick se till att vara någorlunda vaken och uppe, tidigt idag. Jag har nämligen spårat en förlupen läkare till en vårdcentral i Ljungskile, som skulle ringa upp mig i ottan. I vissa fall är det bättre att följa doktorn, än att börja om från början. När gamla VC dessutom inte har några ordinarie läkare för tillfället, bedömer jag att det blir enklast så, för tillfället i alla fall. Lite pappersarbete bara, så är saken klar.

Oklart dock, vad jag har sysslat med i natt. Vaknade på fel sida idag, bokstavligt! På framsidan och det är dumt. Ont i ryggen och axeln, så jag har förmodligen legat på den med och snurrat runt en hel del. Jag som nästan aldrig rör mig när jag somnat. Minns inte en enda dröm, men var helt klart rätt förargad när jag la mig igår.

Väder är det såklart idag. Vackert sådant. Typiskt, jag har fortfarande husarrest på grund av allergin. Ögonen är största problemet i år. Vaknade återigen med igenmurade ögonlock, det är inte trevligt alls.
Jag missunnar inte alla andra det vackra vädret, men önskar mig en regnskur nu, så att luften rensas upp och jag kan se klarare.

Kära vännen Anna-Klara ska få nycklar till sin nya lägenhet idag. Klart jag hjälper henne att hämta dem!
Goda vänner ska man vara rädd om. Jag är så glad för hennes skull, nu kommer hon ifrån stället som Gud glömde; eller sopmarodörernas paradis kanske man kan kalla det.
När jag var där igår, var det snyggt och städat runt sopnedkasten. Ska bli intressant att se hur mycket som ligger utanför idag. Tänk att inte folk klarar att öppna locken till dessa tunnor?

Idag blir det köttfärssås och spaghetti till middag. Alla ingredienser som är nödvändiga, enligt mig, finns hemma. Palsternacka, morot, lök, vitlök, champinjoner, selleri, tomater och vin. Hade det funnits rotselleri, hade det inte gjort nåt, men inte åker jag till affären för bara den.

Handlar i morgon, hade jag tänkt. Fredag betyder fisk, för det har passat så himla bra på sistone, så jag fortsätter helt klart med det vinnande konceptet.
Min mage vill tydligen ha frukost nu; matfunderingar har den effekten och jag har ju faktiskt varit uppe länge, så jag gör den väl till viljes då.

Ha en bra dag och som vanligt, var rädd om dig! Klart du tar hand om dina nära och kära med.






4 kommentarer:

  1. Kul recept till köttfärssåsen! Men jag skulle ju också ta med lite köttfärs... och vinet, ska det vara i såsen eller i glaset? ; )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Ja, köttfärsen är liksom självskriven, tänkte jag. Vinet kan återfinnas både här och där ;)

      Radera
  2. Nu blev jag hungrig, men om en timme är det lunch!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur att du inte behöver vänta längre, Gunilla! :)

      Radera