Powered By Blogger

onsdag 2 april 2014

Ingen soppa. #Blogg100

033.
Onsdag är det, men det blir ingen soppa till middag. Faktiskt inte på hela veckan, som det ser ut på min matlista. Undrar vad som hände?

Bilen behöver soppa snart. I morgon. Den och jag ska vila hela dagen efter utflykter till Alingsås och Trollhättan, de senaste dagarna. Min "Precious" talar om för mig, varje gång jag startar den, att det är dags för service snart. Den har gått nästan 6000 mil på tre år. De första två åren var mycket intensiva, det senaste året har varit väldigt lugnt. På gott och ont...

Jag själv är helt utslagen, av pollen antar jag. Annars har jag inte förtagit mig. Funderar på att sätta en bröddeg, men tror jag sparar det tills i morgon. Har en tvätt att vika ju.
Ska nog faktiskt göra så lite som möjligt idag. Bättra på mina profiler på TRR och några jobbsidor. Samt lägga upp en helt ny på Manpower.
När jag tänker på det, inser jag att jag har ganska mycket att göra. Efterlysa en doktor; ringa banken, en hyresvärd, de företag jag sökt jobb hos på sistone, samt skriva en aktivitetsrapport till Af.

När jag var på personligt besök på mitt lokala Af-kontor förra veckan, fick jag höra att regeringen bestämt att arbetssökande inte längre ska behöva besvära personalen varje månad. Så jag är entledigad tills i juni. Det tycker jag är positivt! Jag rapporterar ju mina aktiviteter ändå.
Mellan 1-14:e i varje månad ska man göra det. Varför beskriva för en handläggare i slutet på månaden då, liksom?
Låt dem ta hand om nya arbetssökande och dem som behöver mer stöd och hjälp.

Väntar och hoppas på lite fler positiva besked om både det ena och det andra.
Bokade möten med HK och helst många intervjuer. Sen gjorde det ju inget om Mannerström inser att jag är den perfekta kocken till hans skola och nya restaurang.

Jag vet att spänningen är olidlig nu. Du undrar vad i hela friden hon hittat på till middag, när soppan valdes bort och allt.
Det blir strömming med potatismos och lingonsylt, för den som vill ha, det vill säga mannen. Rårivna morötter till mig, det tycker jag är godare.

Ha en fin dag och smaklig spis till dig! Ta hand om dig och omgivningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar