Powered By Blogger

måndag 7 april 2014

Inne i dimman. #Blogg100

038.
Helgen blev väl inte riktigt vad jag hade tänkt mig, men vissa saker kan man inte styra över.
Min "andra familj" splittras och jag känner sorg och en viss otillräcklighet. Samtidigt tycker jag att vuxna människor borde kunna ha tillräckligt många känselspröt ute, så att man vet när gränsen är nådd och anpassa sig till det. Eller är det jag som är överkänslig?

Känslig är jag förvisso, men har samlat på mig en hel del skinn på näsan genom åren. Konstigt vore det väl annars. Tydligen uppfattas jag som en person som man kan komma till för att lufta sina problem, för det händer ganska ofta. Uppenbarligen hjälper jag till på något vis, för många kommer tillbaka med nya frågeställningar.

Jag tror jag ska dra mig tillbaka och fokusera på mina och några få andras problem ett tag. Är besviken och utmattad. Då är man nog inget bra bollplank.

Kassa-kortet är inskickat. Frukost strax. Ska söka några nya jobb idag. Byta adress om jag kan få bank-ID att samarbeta med mig. Sedan ska jag nog borra ner mig i fåtöljen med boken om inomhusmålning jag fick av svärmor igår och den andra boken i David Gibbins serie och bara vara.

Till middag blir det isterband från Lürsta med stuvad potatis eller mos. Rårivna morötter till det. Enkelt och så gott!

Ha en fin dag därute och ta hand om dig!

 https://www.facebook.com/pages/Freijs-Livs-i-Lyrestad-ICA/202570749817021?fref=ts


Mums blev det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar