Powered By Blogger

måndag 14 april 2014

Var är värmen? #Blogg100

045.
Nåja, det verkar inte blåsa storm idag i alla fall... Skönt det, för jag måste ut och handla.

Jag har gjort en matlista för kommande vecka i vanlig ordning. Lite gott och blandat, dock inte kompott.
På påskafton kommer åtminstone en vän och hjälper oss att äta lammstek. Det blir faktiskt första gången i min mathistoria jag serverar påskalamm.
Nu har jag klurat ut förrätten med, det ska bli spännande... Och efterrätten kan inte bli fel!

Hoppas även på att sonen ska hälsa på en dag eller två under påskledigheterna. Vi får se hur det går.

Idag ska jag hämta hem någon sorts fisk, tänkte jag. Läste i Buffé om Mannerström (nej, han har inte hört av sig än) som gjorde fiskpinnar tillsammans med sina barnbarn och blev lite sugen på nåt liknande. Med potatismos, ärtor och skirat smör. Vi får se vad jag hittar i affären. Det kanske blir strömming... Så som det har blåst under helgen, kanske det inte finns något färskt alls? Det löser sig, allt löser sig, förr eller senare!

Jag undrar i och för sig varför fackpampen inte hör av sig. Har han tagit semester nu igen? Han lär ju ha råd. Det har inte jag. Just nu känner jag mig som Nanne Grönvall i; https://www.youtube.com/watch?v=dX1nKSh2QGk , fast utan karlarna då. (Jag är så glad för den jag har.)
Semesterresa, progressiva glasögon (även om det blir det ultimata beviset på att jag är gammal), lite nya kläder, nya kuddar, gardiner, tapeter...

Med en dåres envishet har jag i över ett halvår försökt få upprättelse för en handling som är felaktig. Än så länge har jag inte blivit helt galen, men https://www.youtube.com/watch?v=wFbBwXNjYCA
Jag har än så länge varit relativt sansad och bara en aning påstridig och amper. Det verkar som om det är dags för lite press?

Det är dags att krypa ur pyjamasen och åka till affären. Då passar den här låten:
https://www.youtube.com/watch?v=a9kINexSRQw&list=FL69dY8dsOTgn_MgePx5j_AA

Ha en fin dag och var rädd om dig och behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

PS. Det blev inte fiskpinnar, men nästan...


Panerad spätta, sparrispotatis och en cf-röra med purjo, selleri, paprika, squash, cornichons och syltlök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar